Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان فومن بر لزوم معرفي سه تا چهار مکان براي احداث سايت نيروگاه خورشيدي تاکيد کرد و گفت: با استفاده صحيح از اعتبارات، پروژه اجرايي خواهد شد.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا محمود قاسم نژاد در دومين نشست بررسي احداث نيروگاه خورشيدي در شهر تاريخي ماسوله، با تأکيد بر لزوم استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديد پذير اظهار داشت: بر اين موضوع اتفاق نظر داريم که از انرژي خورشيدي جهت حل مشکل سوخت ماسوله بهره گرفته شود هرچند که در چگونگي مکان ارائه پروژه اختلاف نظر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بر لزوم هم افزايي اعضاي شورا و شهرداري ماسوله براي اجراي اين پروژه تاکيد کرد و افزود: هيچ‌کدام از ادارات و نهادهاي حاضر در جلسه مخالف اين پروژه نيستند بنابراين بايد مشکلات و موانع موجود برطرف شود.
قاسم نژاد بررسي، ارزيابي تخصصي و مطابقت اجراي پروژه فوتوولتاييک در ماسوله با قوانين منابع طبيعي و ميراث فرهنگي را الزامي دانست و گفت: طبيعي است که قبل از اجراي پروژه استعلامات مورد نياز اخذ خواهد شد تا ضربه اي به منظر ماسوله وارد نشود.
وي با بيان اينکه ماسوله از لحاظ تامين انرژي گرمايشي و‌ برق با مشکل رو به روست، يادآور شد: حل مشکل سوخت ماسوله و احداث نيروگاه خورشيدي در اين شهر خدمات فاخري براي آيندگان خواهد بود.
قاسم نژاد با بيان اينکه ممکن است ماسوله با مشکلات ديگري نيز دست در گريبان باشد، افزود: حل مشکل انرژي اولويت اول است و در اين مسير بايد عينک بدبيني را کنار بگذاريم و به جاي مشکل تراشي به فکر خدمت به مردم باشيم.
فرماندار شهرستان فومن از اختصاص 150 ميليون تومان توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان به شهرداري ماسوله جهت اجراي مدل کوچک اين پروژه در فاز اول خبر داد و گفت: باتوجه به موفقيت ماسوله و حضور سالانه جندين هزار گردشگر در اين منطقه ، ايجاد نيروگاه خورشيدي حتي مي تواند تبديل به جاذبه گردشگري ماسوله شود.
به گفته قاسم نژاد؛ تا سقف 15 ميليارد تومان بودجه براي اجراي پروژه نيروگاه خورشيدي توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت مي شود که رقم قابل توجهي است.
پيام شاعف مدير پايگاه ميراث فرهنگي ماسوله نيز در اين نشست با بيان اينکه از استفاده از انرژي پاک در ماسوله استقبال مي شود، گفت: آنچه که حائز اهميت است اين بوده که بايد به ضوابط و مقررات ميراث در اين زمينه توجه شود.
وي با بيان اينکه ماسوله از نظر منظر درحال ثبت جهاني است نه کالبدي اظهار کرد: ثبت جهاني منظر ماسوله يعني اينکه سيماي شهر، صنايع دستي، آداب و رسوم و ... به طور مرتب در حال پايش و بررسي است و کاهش و افزايش هر يک از عوامل در ثبت جهاني ماسوله تاثيرگذار است.
شهرک تاريخي ماسوله داراي 350 خانه تاريخي با قدمتي 800 تا هزار ساله است که در سال 1354 با شماره 1090 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است. اين شهرک تاريخي و منحصربفرد داراي جلوه هاي خاص طبيعي است و با توجه به ويژگي هاي تاريخي ، جغرافياي ظاهري و اقليم خزري توأم با کوهستاني يکي از مهمترين سايت هاي ايرانگردي و جهانگردي در استان و حتي در ميان کشورهاي خاورميانه است؛ فرآيند جهاني شدن ماسوله از سال 89 آغاز شد و 10 معيار در ثبت جهاني نقش دارند که اصالت و مديريت از مهمترين اين معيارهاست.
ماسوله در 25 کيلومتري جنوب غربي شهرستان فومن و در 62 کيلومتري غرب مرکز استان گيلان واقع است. شهرستان فومن با دو بخش مرکزي و سردارجنگل، در 25 کيلومتري غرب مرکز استان گيلان قرار دارد.
7294/2007/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم) نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم) کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی