Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص لایروبی رودخانه‌های خوزستان با اشاره به مذاکرات متعدد برای حضور سه باره هیئت‌ها به خوزستان و بازدید از مناطق مختلف به ویژه اهواز اظهار کرد: در این بازدیدها بررسی‌های اولیه انجام و طرح لایروبی نیز تهیه شده و اخیراً با ورود سیلاب این پیگیری‌ها را تشدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور دولت مبنی بر تسریع روند مذاکرات برای لایروبی رودخانه کارون از سوی وزارت نیرو افزود: هفته پیش دستوری از رئیس شورای اسلامی اخذ کردم که طی آن بر اولویت داشتن لایروبی رودخانه‌های خوزستان تأکید کرد؛ همچنین وزیر نیرو برای لایروبی در پایین دست تأکیدات بسیاری داشته است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه وزارت نیرو در خصوص لایروبی رودخانه‌ها و سدهای خوزستان تصریح کرد: مکاتبات بسیاری با طرف خارجی داشتیم که طی آن جنبه‌های مختلف لایروبی و زیباسازی سدهای خوزستان در کنار افزایش ذخیره سازی آنها پیش بینی شده است. همچنین بعد از تهیه طرح آن را به هیئت دولت ارائه دهیم.

یوسفی با اشاره به رایزنی مجلس برای استفاده از منابع موجود دولت عنوان کرد: استفاده از منابع موجود دولت برای لایروبی رودخانه‌ها و سدهای خوزستان، پیگیری مسئولان و نمایندگان استان به انجام می‌رسد.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات قابل توجه اهواز در حوزه آب و فاضلاب بود که از ابتدای شروع این دوره از مجلس پیگیر حل آن بودیم و ۱۵ فروردین سال گذشته مصوبه خوبی برای استان از دولت اخذ و مقرر شده تا طی آن به میزان ٢٩ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان هزینه شود و در مدت زمان اخیر پروژه‌های مختلفی برای این بخش در نقاط استان اجرا شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تأمین آب شرب مناسب با توجه به کاهش کیفیت آب آشامیدنی پروژه غدیر اجرا شده که آب را از سرشاخه‌های کرخه به اهواز منتقل و به این ترتیب کیفیت آن در مقطع اهواز، کارون، باوی و حمیدیه افزایش پیدا می‌کند.

یوسفی ادامه داد: در خصوص بحث فاضلاب نیز دو کار مهم انجام شده یکی افتتاح تصفیه خانه شرق اهواز با کاهش ۵۰ درصدی ورود فاضلاب به کارون و پیگیری برای احداث تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز انجام شده و امیدوارم با این اقدامات مشکل تاریخی فاضلاب و ورود آن به کارون حل شود.

وی در پایان خبر داد: مقرر شده تا کمک‌های بلاعوض در زمینه جبران خسارت منازل مسکونی و اراضی کشاورزی اقداماتی از سوی دولت انجام و همچنین تسهیلات با بهره کم به سیل زدگان پرداخت شود.

کد خبر 4614566

منبع: مهر

کلیدواژه: همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

 سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و پارک علامه در منطقه هفت شهرداری به همراه داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و فرامرز نجف پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز و تعدادی از مسئولین ذیربط از این پارک و کانون بازدید کردند.

فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود فضای داخلی و حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و همچنین وضعیت پارک علامه، از رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت موجود با تلاش و همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و شهرداری منطقه هفت و با استفاده از ظرفیت حوزه بسیج منطقه خبر داد.

موالی زاده می گوید: پارک علامه با مساحتی بیش‌از چهار هکتار بین خیابان علامه و شهید طاهری واقع شده ‌است که محلات بیست‌متری شهرداری، چهارصددستگاه و کوی آل صافی از این پارک استفاده می کنند. وضعیت‌موجود شایسته مردم این منطقه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران