Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@21:25:28 GMT

انگلیس خواستار توقف فوری درگیری ها در لیبی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۳۳۵

انگلیس خواستار توقف فوری درگیری ها در لیبی شد

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی حمله نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به طرابلس را محکوم کرد و خواستار توقف فوری درگیری‌ها در لیبی شد.

 جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط درگیری‌ها میان طرف‌های درگیر در لیبی شد.

وی همچنین حملات خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به طرابلس را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، روزنامه گاردین به نقل از هانت نوشت: خلیفه حفتر، نخواهد توانست که موفقیت نظامی را در طرابلس کسب کند، اما این ژنرال بازنشسته می‌تواند بخشی از دولت آینده لیبی باشد.

وی افزود: انگلیس با اقدامات حفتر موافق نیست و وی نمی‌تواند به موفقیت نظامی دست یابد. او همچنین در تمامی مناطق لیبی از مشروعیت برخوردار نیست، به همین دلیل ما خواستار تحقق یک روند سیاسی در این کشور هستیم.

در حالی که گاردین حفتر را "امیر جنگ" توصیف می‌کند و تأکید دارد که وی با حمله به غرب طرابلس دیگر نمی‌تواند در آینده لیبی تأثیر گذار باشد، وزیر خارجه انگلیس تصریح می‌کند: باید در صدور چنین احکامی احتیاط کرد اگر در سال ۲۰۱۱ می‌دانستیم که در وضع کنونی قرار خواهیم گرفت چند سؤال اساسی از خودمان می‌پرسیدیم. بهتر است که در صدور احکام برای دور کردن افراد احتیاط پیشه کرد و در حال حاضر راه درست همان برقراری آتش‌بس و مشارکت حفتر در حل و فصل سیاسی مسأله لیبی است.

هانت پیشتر نیز گفته بود که دولت انگلیس نیز همچون فائز السراج نسبت به رخدادها در اقصی نقاط لیبی و ادامه نابسامانی اوضاع امنیتی و انسانی در این کشور به شدت نگران بوده و دیپلماسی تنها راه برای پایان دادن به ریختن خون‌ها و ابهامات در مواضع است.

اظهارات جرمی هانت در حالی مطرح می‌شود که قرار است کشورش طی چند ساعت آتی میزبان فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی باشد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 6097057

دیگر خبرها

  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد