Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:27:11 GMT

توریسم جاده‌ای یکی از محورهای توسعه استان سمنان است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۳۴۰

توریسم جاده‌ای یکی از محورهای توسعه استان سمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری ظهر یکشنبه در نشست شورای ترافیک استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد ضمن بیان اینکه توریسم جاده‌ای یکی از محورهای مهم در توسعه استان سمنان محسوب می‌شود، ابراز کرد: برای رسیدن به این هدف می‌بایست به کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش امنیت مسافران دست یابیم که این امر در سایه برنامه ریزی برای ایجاد ایستگاه‌های خدمات رسان به مسافران میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاهش میزان تصادفات در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶ نشان دهنده انجام اقدامات مناسب در سطح جاده‌های استان سمنان دارد، افزود: خواستار تشدید فعالیت‌هایی از این دست هستیم چرا که باعث می‌شود تا در سایه ارتقا فرهنگ ترافیک و راندگی، شاهد کاهش تصادفات و تلفات نیز باشیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ضرورت دارد که جلسه راهبردی وضعیت تصادفات در سطح استان برگزار شود، ابراز کرد: به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری این نشست در استانداری هستیم و امیدواریم دستگاه‌های عضو با حضور خود بتوانند رویکردهای ویژه ای را نسبت به کاهش تصادفات رانندگی اعمال کنند.

فخری با بیان اینکه دیگر اقدامی که باید در استان سمنان صورت گیرد، تنظیم برنامه جامع کاهش تصادفات است، تاکید کرد: با تلاش دستگاه‌های ذی ربط خوشبختانه این امر در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به توصیه‌هایی برای کاهش تصادفات رانندگی در راه‌های استان سمنان پرداخت و بیان کرد: باید مواردی چون نصب و هوشمندسازی دوربین ثبت تخلفات، شناسایی و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، احداث پارکینگ خودروهای سنگین توسط شهرداری‌ها، ایجاد ایستگاه ویژه جانبازان و معلولان در راستای مناسب سازی شهرهای استان و … در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین گفت: باید برای استراحت زائران رضوی و مسافران مکان‌هایی در محورهای مواصلاتی استان تعیین تا ضمن کاهش میزان خستگی رانندگان، اثر منفی یک نواختی جاده‌های استان خنثی شده و مردم ایران اسلامی با صنایع دستی و محصولات استان نیز آشنا شوند.

کد خبر 4614678

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر فخری استانداری سمنان تلفات جاده ای شورای ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای