Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اولويت‌ بررسي طرح خط و مشي اداره و نظارت بر سازمان صدا و سيما مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان در ادامه جلسه علني امروز يکشنبه مجلس با 110 راي موافق،89 راي مخالف و 10 راي ممتنع از 227 نماينده حاضر با اولويت بررسي طرح خط و مشي اداره و نظارت بر صداوسيما مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علي مطهري نماينده تهران به عنوان طراح اولويت اين طرح گفت: در اصل 175 قانون اساسي آمده است خط و مشي و ترتيب اداره سازمان صداوسيما و نظارت بر آن را قانون معين مي‌کند، قبل از بازنگري قانون اساسي در سال 68 صداوسيما توسط شوراي سرپرستي اداره مي‌شد که اين شورا مرکب از دو نفر از هر يک از قوا بود.
وي اظهار داشت: در آن زمان جذبه و قدرت اجرايي در اين سازمان ديده مي‌شد که مديرعامل آن توسط توسط شوراي سرپرستي منصوب مي‌شد، در بازنگري قانون اساسي در سال 68 شوراي سرپرستي منتفي شد و عزل و نصب رييس صداوسيما در اختيار مقام معظم رهبري قرار گرفت و شورايي مرکب از رياست جمهوري، قوه قضاييه و مجلس شوراي اسلامي براي نظارت بر اين سازمان انتخاب شدند، اما خط و مشي و اداره سازمان را قانون بايد تعيين کند.
مطهري ادامه داد: قانون اداره سازمان صداوسيما مصوب سال 59 است که با تناسب با وجود شوراي سرپرستي در آن زمان تدوين شده است و با قانون فعلي سازگار نيست، رهبر معظم انقلاب اختيارات شوراي سرپرستي ثابت را تا زمان تصويب قانون جديد به آقاي لاريجاني واگذار کرد که هنوز قانون جديدي تصويب نشده است.
وي تاکيد کرد: از مجلس ششم تا مجلس نهم در تلاش هستيم تا قانون لازم در اين زمينه تدوين و تصويب گردد، تصويب اين قانون براي مجلس شوراي اسلامي و کشور اکنون اولويت دارد و بايد تکليف اين قانون مشخص شود.
وي گفت: مقام معظم رهبري چندين بار تاکيد کردند که بنده در صداوسيما فقط رييس را انتخاب مي‌کنم و در جزييات آن وارد نمي‌شوم، صداوسيما مانند نيروهاي مسلح نيست که بنده در جزييات آن وارد شوم.
مطهري تصريح کرد: در صورت تصويب اين طرح صداوسيما قانون اداره پيدا خواهد کرد، بر روي اين طرح چندين سال کار شده است و در خصوص آن حتي برخي از روساي سابق صداوسيما نيز نظر داده‌اند.
سيام**3050**9121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری