Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از استان نینوا گفت که نیروهای ارتش در مناطق غرب شهر موصل مستقر شدند و پرونده برقراری امنیت در این مناطق را که در دست دو گروه از حشد الشعبی بود، تحویل گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عبد الرحیم الشمری، این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: نیروهایی از لشکر ۲۰ ارتش عراق وارد مناطق "البعاج"، "تل عبطه" و "القیران" شدند تا جایگزین این دو گروه حشد الشعبی با نام‌های وعد الله و گروه گردان‌های امام علی (ع) شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشمری در ادامه افزود: یگان‌هایی از لشکر ۲۰ پرونده امنیتی را  در مناطقی که نیروهای حشد الشعبی از آنها عقب‌نشینی کردند، تحویل گرفتند.

پیشتر، سروان کریم العبیدی، از مسئولان نظامی ارتش عراق گفته بود: نیروهای حشد الشعبی از مناطق شهرستان "البعاج"، جنوب شهرستان "سنجار" و ناحیه "قیروان" تا منطقه "تل عبطه" عقب نشینی کردند که این مناطق در جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب شهرستان تلعفر در غرب موصل قرار دارد.

در اکتبر گذشته نیروهای حشد الشعبی از مرکز شهرستان "تلعفر" واقع در غرب موصل عقب نشینی کردند و مدیریت پرونده امنیتی را به دستگاه‌های مربوطه تحویل دادند.

در ۳۱ اوت ۲۰۱۷ حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق از آزادسازی کامل شهرستان تلعفر  و استان نینوا از  سیطره گروه تروریستی داعش خبر داد، اما داعش همچنان مقرهایی داشت که از آنها هرازگاهی حملاتی را ترتیب می‌داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش عراق حشد شعبی موصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری  گفت: در دو سیلاب اخیر نیروهای امدادی هلال احمر، هوانیروز ارتش، نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی سپاه پاسداران ، گروه های جهادی و مردمی ،بسیجیان همه پای کار بودند در منطقه سیل زده حضور داشتند و کار امدادرسانی تا آخرین روز سیلاب هم از راه زمینی و هوایی  ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: دشتیاری همواره آماج سیلاب های سهمگینی بوده و خسارت های فراوانی را بر جای گذشته است و در دو سیلاب اخیر شهرستان دشتیاری در دو بخش راه های روستایی و کشاورزی بیشترین آسیب به خود دیده است.

خالد ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سیل دیماه ۹۸ بود انتظار داشتیم در سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ خسارت ها باید به مراتب کمتر می شدند متأسفانه به علت ضعیف بودن زیرساخت مجدد شاهد حجم عظیمی از آسیب ها به زیرساخت راه روستایی و کشاورزی بودیم 

وی افزود: علاوه بر خسارت ها به زیرساخت های  راه و کشاورزی شاهد هدر رفت میلیون ها مترمکعب آب حاصل از سیلاب به دریا بودیم آبی که بدون هیچ هزینه ای به دست اومد و جلوی چشم مردم بدون هیچ استفاده ای به دریا رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری در ادامه گفت: به علت گستردگی راههای روستایی و مواصلاتی بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل اخیر متأسفانه بعضی از راههای روستایی ترمیم و بازسازی نشدند و مردم با سختی عبور و مرور انجام می شود بندسارهای کشاورزی بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند کشاورزی مردم از بین رفته است و نیازمند توجه به خسارت دیدگان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند