Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران از توزيع روزانه بين 800 تا 1500 تن شکر در فروشگاه هاي زنجيره اي سراسر کشور خبرداد و گفت: نياز ماهانه کشور به شکر 180 هزار تن است.

به گزارش يکشنبه ايرنا از شرکت بازرگاني دولتي ايران، يزدان سيف درباره نوسانات قيمت شکر در بازار البته آمارهاي ديگري هم اعلام کرد و افزود: «نوسانات فصلي در محصولات کشاورزي در دنيا روالي طبيعي است و با توجه به نياز کشور از ابتداي اسفند 97 تاکنون 306 هزار تن شکر وارداتي به بازار عرضه شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: به علت هيجانات بازار هنوز قيمت شکر تثبيت نشده است با اين حال در حال حاضر هيچ محدوديتي براي تأمين شکر صنف و صنعت نداريم.
وي براين باور است که مقادير زيادي شکر اکنون در انبارهاي شرکت‌هاي توليد کننده اين محصول وجود دارد و گفت: از آنها مي‌خواهيم به کمک مردم بيايند و شکر توليديشان را در بازار توزيع کنند.
سيف با تاکيد بر اينکه به ميزان کافي شکر در انبارهاي کشور وجود دارد؛ از مردم خواست تا به اندازه نيازشان خريد کنند تا دست سودجويان از بازار قطع شود.
به گفته وي، با حکم دادستان کرج امروز 90 تن شکر تنظيم بازاري خارج از شبکه توزيع توقيف شد.
به گزارش ايرنا، طي هفته هاي اخير شکر در بازار کمياب و قيمت آن از آخرين نرخ مصوب ستاد تنظيم بازار که مربوط به سال گذشته است، فراتر رفت. يعني قيمت هرکيلوگرم شکر سفيد در کارخانه سه هزار تومان، شکر فله براي مصرف‌کننده سه هزار و 400 تومان، شکر بسته‌بندي 900 گرمي چهارهزار تومان و شکر بسته‌بندي يک کيلوگرمي 4400 تومان تعيين شده بود، اما در هفته‌هاي اخير قيمت شکر در چندين مرحله افزايش يافت و به کيلويي بيش از 10 هزارتومان رسيد که بيانگر قيمت بيش از دو برابري نسبت به نرخ هاي مصوب است.
در روزهاي اخير براي تنظيم بازار، شکر به قيمت کيلويي 3400 تومان با ارائه کارت ملي در فروشگاه هاي زنجيره اي توزيع مي شود.
* امسال 11 ميليون تن گندم در کشور توليد مي شود
مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران همچنين درباره وضعيت گندم پيش بيني کرد: با توليد 11 ميليون تن گندم در سالجاري، نيازي به واردات گندم نداريم.
وي خريد تضميني گندم را طبق آخرين آمار اين شرکت بيش از يک ميليون و 234 هزار تن اعلام کرد و گفت: اين ميزان خريد در مقايسه با سال گذشته 23 درصد رشد را نشان مي دهد.
سيف ادامه داد: در سال 97 تمام گندم کشور يارانه اي بود اما بر اساس بودجه سال 98 و تصويب مجلس امسال فقط بخش نان يارانه اي باقي ماند و يارانه صنايع وابسته در اين بخش حذف شد.
به گزارش ايرنا، با حذف يارانه گندم از صنايع وابسته از جمله صنعت ماکاروني و افزايش قيمت هر کيلوگرم گندم از 950 تومان به 1850 تومان، سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان سقف افزايش قيمت صنايع ماکاروني را بين 70 تا 75 درصد اعلام کرد که توسط شرکت هاي توليد کننده ماکاروني اعمال شده است.
براساس اين نرخ مصوب قيمت هر کيلوگرم ماکاروني 700 گرمي به 5450 تومان رسيد.
* قيمت عرضه خرماي داخلي تابعي از نرخ صادراتي است
مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي، ايران را دومين توليدکننده خرما در جهان برشمرد و گفت: اگرچه خرما به اندازه کافي در کشور وجود دارد اما قيمت فروش آن تابعي از فروش صادرات خرما شده است.
به گفته وي، سال گذشته 256 هزار تن خرما از ايران به کشورهاي هدف صادر شد.
به گزارش ايرنا، طبق آمارها با وجود اينکه قيمت هر کيلوگرم خرماي مضافتي در استان هاي جنوبي کشور 22 هزارتومان و پيارم 45هزارتومان است اما هر بسته خرماي مضافتي در شهرهاي مختلف با قيمت هاي بيش از 36 هزارتومان و پيارم بالاي 60 هزار تومان به فروش مي رسد.
اقتصام *9186 * 3063
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل

تین نیوز

فعالان صنف روغن موتور گفتند: روغن موتورهای ایرانول و بهران در بازار ۵۰ درصد گران شد، عدم عرضه روغن موتور این شرکت ها در بازار منجربه ایجاد «بازار سیاه» شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، روغن موتورهای ایرانول و بهران در بازار ۵۰ درصد گران شد، اعلام این خبر از سوی فروشندگان روغن موتور در بازار لوازم یدکی تهران بیانگر آن است که شبکه توزیع یا احتمالا تولیدکنندگان مسیر رشد قیمت روانسازها را دنبال می کنند. قیمت گذاری دستوری برای هر محصولی سبب ایجاد زیان برای تولید کننده و عدم دسترسی مناسب مشتریان برای خرید می شود، اگر وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به اصلاح قیمت روانکارها طی روزهای آتی اقدامی انجام ندهند، باید منتظر ایجاد التهاب شدید در بازار این محصول بود. ظاهرا تغییر مدیران عامل نفت بهران و ایرانول تاثیری در بهبود عرضه روغن موتور از سوی این دو شرکت روانساز به بازار نداشته است.

گرانی اهرم فشار به دولت

بررسی های میدانی خبرنگار «بازار» حاکی از آن است که سه شرکت بزرگ تولید کننده روغن موتور از جمله نفت بهران و ایرانول از ابتدای سال جاری تا امروز اقدام به عرضه روغن موتور در سطح بازار نکردند. فعالان این صنف معتقد هستند که تولیدکنندگان محصولات را به شبکه توزیع تحویل و این شبکه از توزیع آن در سطح بازار خودداری می کند. به نظر می رسد شبکه توزیع با عدم عرضه روغن موتور به بازار، مسیر تحمیل رشد قیمت روغن موتور به دولت را دنبال می کند.

فعالان این صنف در خصوص ایجاد چالش در بازار روغن موتور توسط شبکه توزیع و فقدان نظارت به این شبکه، بیان کردند: اگر شرکت های ایرانول و نفت بهران نسبت به عدم عرضه محصولات خود توسط شبکه توزیع مطلع هستند، چرا اقدام به پخش مویرگی در بازار لوازم یدکی تهران نمی کنند؟

یک فروشنده روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، در خصوص عدم عرضه روغن موتور توسط شرکت های مذکور، به «بازار» توضیح داد: درحال حاضر برای روانسازها بازار سیاه ایجاد شده و به نظر می رسد اگر این شرایط تداوم داشته باشد، باید منتظر ورود روغن موتورهای تقلبی به بازار بود.

مجوز گرانی صادر شده؟

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مدعی است که هر گونه افزایش قیمت روغن موتور منوط به اخذ مجوز از کارگروه تنظیم بازار است، این مجوز فقط مشمول تولیدکنندگان روغن موتور می شود. آیا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا سایر نهاده های نظارتی، عملکرد شبکه توزیع در رشد قیمت روغن موتور را مورد بررسی قرار دادند؟ آیا شبکه توزیع یا «مافیایی روغن موتور» این قدرت را دارد که بدون ابلاغ مجوز گرانی، قیمت روغن موتور در بازار را افزایش دهند؟

تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل

روغن موتور به عنوان یک قطعه استراتژیک شناخته می شود، در صورت گرانی انواع روانکارها باید منتظر رشد قیمت کرایه حمل و نقل بود. زیرا سهم روانکارها در رشد نرخ کرایه ها حدود ۲۰ درصد است، باتوجه به افزایش قیمت ۵۰ درصدی روانسازها و نگرانی مالکان خودروها به ویژه رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی شاید بزودی کرایه ها بیشتر از ابلاغ دولت، رشد کند.

باتوجه به رشد نهاده های تولید و افزایش نرخ ارز، اصلاح قیمت کالاهای مانند روغن موتور که مشمول قیمت گذاری دستوری هستند، امری ضروری است. چرا که فقدان این مساله می تواند منجربه کاهش کیفیت، کاهش عرضه و ایجاد التهاب در بازار شود. به نظر می رسد که «مافیایی روغن موتور» بیشتر از هر زمان دیگری به بازار این محصول مسلط شدند، در سایه نبود نظارت ها اختیار تعیین نرخ در دست شبکه توزیع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • کشف ۱۰ فقره سرقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید