Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@12:52:21 GMT

پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی در شهرستان ملایر

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۶۹۶

پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی در شهرستان ملایر

امیری گفت: پیش بینی می‌‌شود امسال بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی در شهرستان ملایر برداشت شود.

علی مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اینکه ۱۰۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گل محمدی است ،گفت: گل محمدی محصول مقاوم در مقابل آفات، کم آبی با بازدهی خوب اقتصادی بالا است که چند سالی است در شهرستان ملایر به خوبی کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی 105 هکتار بود افزود: که از این میزان  75 هکتار بارور و 35 هکتار هنوز بارور نشده بود.

 

وی با بیان  اینکه امسال 105 هکتار به مرحله باروری رسیده  تصریح کرد:  پیش بینی می‌شود امسال بیش از 200 تن محصول گل محمدی از مزارع شهرستان ملایر برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه میزان برداشت از هر هکتار از مزارع تقریبا دو تن است گفت: امسال 20 هکتار به اراضی زیر کشت گل محمدی افزوده می‌شد که در سال آینده به مرحله باروری برسد.

 

امیری با بیان اینکه شهرستان ملایر در کشت این محصول در استان رتبه نخست را دارد از کشاورزان خواست با توجه به شرایط منطقه و بحران های کم آبی نسبت به محصولات کم آب بر اقدام کنند که علاوه بر  رونق بخش کشاورزی  و توسعه اقتصادی شهرستان رونق اقتصادی را  نیز برای خود داشته باشند .

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نماز جمعه ماه مبارک رمضان خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان راهپیمایی خراسان جنوبي حرم حضرت معصومه س جزء خوانی قرآن کریم کاشت گل محمدی شهرستان ملایر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد

غفوریان  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است، گفت: برداشت این محصول از اواخر فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و میانگین عملکرد این محصول در شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد باغ‌های گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین است، افزود: هفت هکتار از باغ‌های گوجه سبز غیربارور و بقیه بارور است که بیشترین ارقام آن اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد، گفت: بر این اساس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای لاسجرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد