Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:23:52 GMT

کاهش سه ساله سن کاندیداهای انتخابات شورایاری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۷۳۴

کاهش سه ساله سن کاندیداهای انتخابات شورایاری‌ها

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کاهش سه ساله سن کاندیداهای انتخابات شورایاری‌ها از ۲۵ به ۲۲ سال موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی در یکصدو مین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص روند فعالیت ستاد شورایاری‌ها شهر تهران گفت: شاید علت بسیاری از بحث‌ها در خصوص شورایاری‌ها عدم ارائه گزارش کامل از فعالیت ستاد شورایاری‌ها در صحن علنی باشد چرا که این گزارشها بیشتر در جلسات مشورتی شورا ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول ۲۱ ماه از فعالیت ستاد شورایاری‌ها اقدامات بسیاری در سطح شورایاری‌ها انجام شده اقداماتی همچون اصلاح رویه‌ها، تخصص گرایی، توجه بیش از بیش به مسائل محله‌ای که همگی در همین مدت محقق شده است. همچنین تلاش شده ارتباط شورایاری‌ها و شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نیروی مشورتی در قبال مناسب قرار گیرد.

میلانی ادامه داد: در خصوص اصلاح اساس نامه جلساتی بسیاری برگزار شده و در همین خصوص نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خواسته شده که بر همه موضوعات اولا است. ما محدودیت به لحاظ زمانی با توجه به برگزاری انتخابات مجلس در اواخر سال داریم و با توجه به نیاز برای اصلاحات مختصر در اساس نامه و لزوم بررسی این اصلاحات در صحن علنی شورا به عنوان مقدمه‌ای جهت تدوین آئین نامه انتخابات شورایاری‌ها باید این موضوع به صورت دو فوریتی در صحن شورا مورد بررسی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: بی تردید هر چه این موضوع سریع‌تر در روند بررسی قرار گیرد با توجه به شرایط موجود امکان انجام اصلاحات اساس‌نامه مهیا می‌شود و اگر این موضوع به کندی پیش برود قطعاً برابر زمانبندی پیش بینی شده نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص مدرک تحصیلی کاندیداها نیز شورا تاکید داشت که حداقل شرط مدرک تحصیلی دیپلم باشد و این پیشنهاد ارائه شد اما نهایتاً بر اساس آنچه که از پیش تعیین شده بود برای کاندیداهای این انتخابات حداقل سواد خواندن و نوشتن مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه محسن هاشمی رفسنجانی ریاست شورای شهر تهران نیز گفت: انتخابات شورایاری‌ها باید در انتهای دوره قبلی شورا برگزار می‌شده موضوع اصلاحات اساسان‌نامه شورایاری که توسط میلانی به کمیسیون فرهنگی ارائه شده یک ماه پیش از عید نوروز انجام شده و ستاد شورایاری‌ها برای گرفتن نظر کمیسیون فرهنگی شورا اقدام کرده و مقرر شده که در اواخر خرداد و یا اوایل تیر ماه انتخابات برگزار شود.

همچنین مقرر بود آئین نامه انتخابات شورایاری‌ها تدوین و به صحن شورا ارسال شود که تا زمانی اصلاحات اساس‌نامه انجام نشود بررسی آئین‌نامه امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بعد از بحث و بررسی این طرح و تصویب کلیات آن در تغییر یکی از بندها با هدف جوان گرایی کاهش سن کاندیداهای شورایاری‌ها از ۲۵ سال به ۲۲ سال با ۱۴ رأی موافقت و سقف سنی ۷۵ سال را نیز برای کاندیداهای شورایاری‌ها تعیین کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ پایان می‌یابد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901779

دیگر خبرها

  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • وحیدی: تقسیم «استان تهران» در دست بررسی است
  • اسامی کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس تهران
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد