Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:27:48 GMT

باید لقمه ها را مواظبت کنیم/حرام خوری گام های شیطان است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۹۵۵

باید لقمه ها را مواظبت کنیم/حرام خوری گام های شیطان است

آیت الله ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم دعا مستجاب و روزه اثرگذار باشد، باید لقمه ها را مواظبت کنیم، گفت: قرآن می فرماید:« نیازی نیست به انسان بگوییم بخور، زیرا انسان به صورت غریزی می خورد، ولی قرآن شرایط، ضابطه و چارچوب را بیان می کند».

آیت الله مصطفی ابراهیمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج به آیه 21 سوره بقره اشاره کرد و گفت: یکی از جلوه های بندگی خداوند، دعا در ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجمع عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبر در روایتی می فرماید:« عبادت 70 جزء دارد که برترین آن لقمه حلال است»، اظهار داشت: انسان روزه می گیرد، ولی باید دید سر سفره انسان با چه چیزی (غذایی) روزه خود را افطار می کند که این مهم تر از خود روزه گرفتن است.

 

وی در ادامه، یادآور شد: سیوتی در کتاب الدر المنصور از ابن عباس نقل می کند «در محضر رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) بودیم و این آیه شریفه تلاوت شد،  آیه «يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا»، شخصی به نام سعد عرض کرد یا رسول الله از خدا بخواه که دعایم را مستجاب کند، پیامبر در پاسخ او فرمود: سعد می خواهی دعایت مستجاب شود، لقمه و غذای سر سفره که برای خود و خانواده ات فراهم می کنی را طیب و پاکیزه قرار بده، از لقمه حرام اجتناب کن».

 

آیت الله ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم دعا مستجاب و روزه اثرگذار باشد، باید لقمه ها را مواظبت کنیم، اضافه کرد: قرآن می فرماید:« نیازی نیست به انسان بگوییم بخور، زیرا انسان به صورت غریزی می خورد، ولی قرآن شرایط، ضابطه و چارچوب را بیان می کند».

 

عضو مجمع عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: قرآن می فرماید «هرچیزی روی زمین وجود دارد خوردنی نیست، باید خوراکی ها را استفاده کنیم که حلال باشند»، بعد شرط دیگر را پاکیزگی می داند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه انسان فطرت پاکیزه جو و زیباجو دارد، خاطرنشان کرد: ما معمولا تشنه کام هستیم و درخواست آب می کنیم و لیوان آب از شیرهای آب منزل می خوریم، ولی این مهم است که از کدام شیر آب بخوریم هرچند همه شیرها به آب شهر وصل می شوند؛ ولی آبی که از شیر توالت در درون لیوان باشد انسان از خوردن آن خودداری می کند که این طبع زیباپسند انسان است.

 

آیت الله ابراهیمی با اشاره به اینکه لقمه باید باید پاکیزه، تمیز و لذیذ باشد (لذیذ ظاهری و لذیذ معنوی و روحی)، عنوان کرد: معمولا خداوند متعال چه در امور اعتقادی و چه در امور اخلاقی و عملی در کنار رویه قرآن که این گونه است، یک امر ایجابی، امر سلبی را بیان و یک امر سلبی یک امر ایجابی را بیان می کند.

 

عضو مجمع عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید مواظب باشیم حرام خوری گام های شیطان است و گام به گام زمینه شیطانی شدن انسان را فراهم می کند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه فطرت انسان دشمن گریز است چون شیطان دشمن ماست، گفت: خداوند برای فاصله گرفتن از شیطان عمل به دستورات الهی از جمله در حلال و حرام می داند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان نماز جمعه قرآن کریم اصفهان مسجد جزء خوانی قرآن کریم نمایشگاه قرآن حرام خوری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روزه دعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

دوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود که نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد؛ «این شرکت غیر از نماینده رسمی خود در حال حاضر هیچ مجوزی برای تولید تلفن همراه نوکیا در ایران به هیچ شرکتی نداده است.»

به گزارش فرهیختگان، این موضوع نشان داد شرکت «آتیلا همراه ایهان» که با استفاده از این برند، نوکیای تقلبی وارد بازار می‌کند و همچنین سبب شد تا شرکت نوکیا از آن شکایت کرده و رسانه‌ها هم بار‌ها علیه این تولیدات تقلبی افشاگری کنند. سابقا نیز کوروش کمپانی با سو استفاده و کلاهبرداری از مردم به واسطه تقلب در ساخت گوشی‌های همراه دست به چنین اقدامی زده بود. 

حالا بعد از گذشت تقریبا دو ماه و پس از بازتاب گسترده این موضوع در رسانه‌های اجتماعی، سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از شرکت خارجی اظهار کرد: «عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. همچنین وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.»

 

دیگر خبرها

  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)