Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:40:16 GMT

حمایت از بیانیه شورای امنیت ملی بر همه دستگاه ها واجب است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۹۱۲۶

حمایت از بیانیه شورای امنیت ملی بر همه دستگاه ها واجب است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی در خصوص برجام بر تمامی دستگاه های کشور واجب است.

به گزارش ایرنا، آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی » روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: بیانیه شورای امنیت ملی یک سال پس از خروج آمریکا از برجام با تایید رهبر معظم انقلاب انجام شده و حمایت از این بیانیه از جمله مهمترین وظایف دستگاه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در طول مدت یک سال گذشته با تایید آژانس انرژی اتمی به تمامی تعهدات خود در زمینه برجام متعهد بوده است ولی اتحادیه اروپا در شرایط کنونی هنوز اقدام عملی خاصی را به منصه ظهور نرسانده است.
امام جمعه اراک گفت: تهدید جمهوری اسلامی ایران توسط ترامپ چیز جدیدی نیست و در طول چهل سال گذشته ملت کشور با انسجام ملی، اتحاد و همدلی در برابر توطئه ها و دشمنی های دشمنان ایستاده است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: اکنون نیز ملت ایران پشت سر مقام معظم رهبری با اتحاد و همدلی در برابر تهدیدها و زورگویی های دشمنان ایستادگی کرده و از این گردنه نیز به سلامت عبور می کنند.
وی با یادآوری شرایط ویژه اقتصادی کشور گفت: مسئولان دستگاه های استانی و کشور باید برای تحقق شعار رونق تولید صرفه جویی، مقابله با تجمل گرایی، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ناخالص ملی و حمایت از فقرا را در دستور کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: بانک ها باید در صورتی که معوقات افراد برای اهداف غیرتولیدی است با قاطعیت برخورد کرده و اگر در راستای مشکلات تولید است برای جلوگیری از آسیب به واحدهای تولید همکاری لازم را داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری افزود: برگزاری انتخابات در کشور باید به بستری برای اجرای قانون تبدیل شده و دستگاه های نظارتی نیز از آب به آسیاب ریختن دشمن برخی افراد، جلوگیری کنند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: برگزاری انتخابات در راستای اقتدار ملی برگزار می شود و شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها، دستگاه های مختلف و گروه های سیاسی باید از اهداف سیاسی به دور باشند.
وی با یاد آوری جاری شدن سیل در کشور افزود: آسیب سیل در کشور با صبر و تلاش مردم، مسئولان و دستگاه های اجرایی به حداقل رسید.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران با وجود تحریم ها و جلوگیری از ورود کمک های مردمی سایر کشورها و ایرانیان مقیم خارج، کمک های مردم کشورهای همسایه به خوبی و با کمترین آسیب از این حادثه عبور کرد.
وی عمده سیلاب های عبوری از استان خوزستان را مربوط به رودخانه دز و کرخه دانست و افزود: با جلوگیری از هزینه های غیر ضرور در فعالیت های عمرانی از جمله افزایش 10 متری سد دز می توان زمینه افزایش ذخیره سازی این سد را تا 700 میلیون متر مکعب افزایش داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با دستور استاندار این استان و صدور احکام اعضای ستاد انتخابات، فرآیند اجرایی در استان همانند سایر استان های کشور آغاز شده است.
« بهروز اکرمی » افزود: وزارت کشور به نمایندگی از دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده داشته و این مهم نافی حضور سایر دستگاه ها در این زمینه نیست.
وی ادامه داد: بر اساس قانون تمام دستگاه ها وظیفه دارند در حوزه خدمات و نیروی انسانی با وزارت کشور همکاری لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: تاریخ ثبت نام داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور 10 اردیبهشت اعلام شده است و نامزدها حضور در این انتخابات بر اساس قانون از دهم تا شانزدهم خرداد ماه، 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات مهلت دارند از مقام های خود کناره گیری کنند.
اکرمی افزود: استعفا نامزدها باید مورد قبول دستگاه مربوطه قرار گیرد و تنها استعفای خود فرد مورد پذیرش نیست.
وی ادامه داد: ثبت نام در انتخابات از دهم تا شانزدهم آذرماه انجام و دهم آذرماه نیز تاریخ تشکیل هیات های اجرایی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اعلام زمان قطعی نامزدها به حوزه انتخابیه بیست و دوم بهمن ماه اعلام شده و نامزدها از بیست و چهارم تا سی هم بهمن ماه به مدت هفت روز فرصت تبلیغات دارند.
اکرمی افزود: دوم اسفند ماه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می شود.
وی ادامه داد: مجریان انتخابات باید به صورت بی طرفانه و در چارچوب قانون و شفاف زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: دیدار چهره به چهره با مردم از جمله اقدام های مهم مدیران دستگاه های اجرایی در جمهوری اسلامی ایران بوده و نیاز است مدیران در ماه مبارک رمضان با کمک اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی نسبت به دیدار با مددجویان این نهادها اقدام کنند.
اکرمی افزود: بر اساس برنامه ریزی و مکاتبات انجام شده با دستگاه های استان مرکزی مقرر شد مدیران دستگاه ها با هماهنگی فرمانداران در نماز جمعه شهرستان ها حضور یافته و ضمن دیدار با مردم نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کنند.
وی گفت: بر اساس قانون، 30 درصد پست ها باید در اختیار بانوان قرار گیرد و گزارش آن به دولت ارایه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: این استان در زمینه به کارگیری بانوان و جوانان در پست های اداری از جایگاه مناسبی برخوردار بوده و نیاز است زمینه بهبود این جایگاه توسط مدیران استانی فراهم شود.
اکرمی یاد آور شد: پنج هزار نفر از استان مرکزی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی اعزام می شوند.
وی ادامه داد: نیاز است علاوه بر اعزام این افراد مراسمی در شان و جایگاه استان امام خمینی(ره) در استان برگزار شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: چهلمین نمایشگاه پیروزی انقلاب اسلامی و ارزیابی دستگاه ها در خصوص ماده 6 حمایت از حقوق مصرف کنندگان 2 رویداد مهم سال گذشته در این استان بوده است.
« سعید فرخی » افزود: چهلمین نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان مرکزی با حضور 95 دستگاه برگزار شد که با ارزیابی های انجام شده که 15 غرفه به عنوان غرفه های برتر معرفی شدند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه با حداکثر صرفه جویی و حداقل هزینه ها برگزار شد و چهار هزار دانش آموز از این نمایشگاه بازدید کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای ارزیابی دستگاه ها در زمینه ماده 6 حمایت از حقوق مصرف کنندگان، چندین تیم ارزیابی تشکیل و دستورالعمل این ارزیابی به دستگاه ها ابلاغ شد.
فرخی گفت: 6 دستگاه روزانه توسط سه تیم ارزیابی مورد بررسی قرار گرفتند و پیش از سال جاری نتیجه این ارزیابی ها به دستگاه ها ابلاغ شد.
وی ادامه داد: 82 دستگاه سال گذشته در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفتند که 26 دستگاه سطح یک، 19 دستگاه سطح 2 و 20 دستگاه در این ارزیابی ها سطح سه را به دست آوردند و 17 دستگاه نیز نتوانستند حد نصاب را در این زمینه کسب کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ارزیابی دستگاه های اجرایی استان در خصوص ماده 6 حمایت از حقوق مصرف کنندگان سال گذشته برای نخستین بار در استان برگزار و امسال نیز ادامه می یابد.
در پایان این نشست از غرفه های برتر نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در استان مرکزی و دستگاه های برتر حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
همچنین به پاس خدمات نیروی انتظامی در بازگشت ' باران شیخی ' به آغوش خانواده، از سوی استاندار مرکزی لوح سپاسی به فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی اعطا شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت شوراي اداري استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

وزیر کشور گفت: مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود