Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: رشد فعالیت های این سازمان در سایه توان کارشناسی به حدی رسیده که هم اکنون 20 درصد واحدهای خونی منطقه مدیترانه شرقی را ایران تامین می کند.

به گزارش ایرنا، دکتر بشیر حاجی بیگی روز یکشنبه در آیین تکریم از مدیر کل سازمان انتقال خون استان ایلام و معارفه مدیر جدید اظهار داشت: منطقه مدیترانه شرقی شامل کشورهای عراق ، لبنان ، مصر ، قبرس ، سوریه ، فلسطین ، ترکیه و اردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هم اکنون سازمان انتقال خون ایران در عرصه بین المللی نیز موفقیت های بزرگی کسب کرده، افزود: ایران جز پنج کشور برتر آسیا در عرصه انتقال خون و تنها کشور در منطقه مدیترانه شرقی است که دارای برنامه ملی خون های نادر و عضو این کارگروه در انجمن بین المللی انتقال خون در بین 20 کشور دنیا است.
مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران یادآور شد: سال هاست در ایران اهدای خون هیجانی به اهدای مسئولانه و آگاهانه تبدیل شده و سیستم خودحذفی محرمانه برای افزایش ضریب سلامت و امنیت خون از طریق شناسایی و حذف اهدا کنندگان راه اندازی شده است.
حاجی بیگی تصریح کرد: 10 میلیون واحد خون اهدایی دنیا در مدیترانه شرقی است که سهم کشور ما 2 میلیون نفر معادل 20 درصد است و از نظر خطر انتقال بیماری های عفونی از طریق خون به صفر نزدیک شدیم.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: خون و فرآورده های خونی 900 بیمارستان و مرکز درمانی از طریق این سازمان تامین می شود که اصل و پایه آن را اهدا کنندگان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه از سال 92 همکار سازمان بهداشت جهانی هستیم و سال 96 نیز این همکاری تمدید شد، افزود: از سال 89 تاکنون چهار هزار خون بندناف با کیفیت بالا ذخیره شده و 15 پیوند توسط آنها صورت گرفته است.
در استان ایلام رشد اهدا خون در سال 97 نسبت به سال 96 با توجه به جمعیت 6.7 درصد رشد داشته و رتبه چهارم کشور را دارد.
مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران به وضعیت اهداء و ذخیره سازی خون و فرآورده های خونی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان توزیع خون و فرآورده های آن در استان 16 هزار و 940 واحد بوده و پنج هزار و 800 واحد نیز به پایگاه های سایر استان ها توزیع شده است.
حاجی بیگی افزود: اهدای خون مستمر استان ایلام سال گذشته 70 درصد و در سال 96 نیز 65 درصد بود که نیم درصد رشد داشته و در این زمینه نیز حائز رتبه چهارم کشوری است.
دکتر حاجی بیگی با بیان اینکه یک هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد، گفت: ایلام دارای 310 بیمار خاص شامل 30 بیمار هموفیلی، 116 بیمار دیالیزی و 163 بیمار تالاسمی است که خون مورد نیاز آنان از سازمان انتقال خون ایلام تامین می شود.
به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه مدیر جدید سازمان انتقال خون ایلام با حضور مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران و مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان انتقال خون برگزار و در پایان از خدمات دکتر مهدی اکبری دهبالایی تقدیر و دکتر سحر سنایی بعنوان مدیر جدید معارفه شد.
7180/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان انتقال خون توديع و معارفه اهدا خون ايلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است