Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «تولسی گابارد» نماینده دموکرات کنگره از ایالت هاوایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020آمریکاگفت که دولت کنونی در واشنگتن از القاعده در سوریه با استفاده از دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی حمایت می کند.

«گلن گرینولد» روزنامه نگار آمریکایی درصفحه توئیتر خود بخشی از اظهارات گابارد در مصاحبه با تارنمای آمریکایی اینترسپت را منتشر کرد و به نقل از وی نوشت:القاعده 11سپتامبر (2001) به ما حمله کرد و وقتی کشورهایی مانند سوریه و روسیه می گویند به عملیات علیه القاعده در ادلب نیاز هست،دولت کنونی به آنها می گوید(هشدارمی دهد)اگر این کار را انجام دهید ما به شما حمله می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام اساسا حفاظت ازپایگاه القاعده در ادلب است.
گابارد پیشتر نیز از سیاست دولت ترامپ در سوریه انتقاد کرده و گفته بود که ترامپ و«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکااز «القاعده و دیگر نیروهای تروریستی در سوریه» حمایت می کنند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در عین حال ازتهدید آمریکا علیه کشورهایی همچون ایران، روسیه و سوریه درحمله به این تروریست ها انتقاد کرد.
روزنامه نیشن چندی پیش به نقل از گابارد نوشت: این سیاست دولت ترامپ خیانت به مردم آمریکا به ویژه قربانیان حملات یازده سپتامبر و خانواده های آنها و نظامیان آمریکایی است که در جنگ با القاعده کشته شده اند.
به گزارش ایرنا، ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی سال 2016، «هیلاری کلینتون»رقیب دموکرات خود و وزیر خارجه اسق آمریکا را عامل شکل گیری گروه تروریستی داعش دانسته بود.
وی گفته بود با وجود 15 سال جنگ در خارومیانه که به قیمت تریلیون ها دلار و جان هزاران نفر تمام شد، اوضاع از قبل بدتر شده است و تصریح کرد که مرگ، نابودی، تروریسم و ضعف میرات هیلاری کلینتون است.
اروپام **9158**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا القاعده سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی