Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: پیشرفت تعمیرات نیروگاه‌های برق حرارتی کشور تا کنون به ۹۲.۸درصد رسیده و تا پایان خردادماه، عملیات آن تمام خواهد شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول پیشاهنگ، معاون شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، سهم این شرکت در تولید برق کشور را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان برق تولیدی، از ظرفیت ۸۵ درصدی تولید برق کل کشور است که در اختیار این شرکت قرار دارد و از آنجایی که این سهم رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد، باید در تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌ها کوشا بوده و آن‌ها را همیشه آماده نگهداریم تا بتوانیم در تابستان با آمادگی کامل به تولید برق مورد نیاز کشور بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هر هزار متر که از سطح دریا ارتفاع داشته باشیم، ۱۲.۵ درصد از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد؛ این در حالی است که در ایران نیروگاه‌هایی به قدمت ۶۰ سال و حتی نیروگاه‌هایی با عمر چند ماهه که جوان هستند، فعالیت می‌کنند. در حالی که نیروگاه‌های ۶۰ ساله با ظرفیت تولید و راندمان اولیه خود، به فعالیت می‌پردازند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر ساله در شهریورماه به همه نیروگاه‌های ۹۵ هزار مگاواتی برنامه تعمیرات را اعلام می‌کنیم، ادامه داد: در سال ۹۷ میزان ۹۳ هزار و ۹۳۰ مگاوات از نیروگاه‌ها برنامه تعمیرات ابلاغ شد.

به گفته معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، ظرفیت نصب شده برق کشور حدود ۸۱ هزار مگاوات است که از این میزان، ۱۲ هزار مگاوات متعلق به نیروگاه‌های برق آبی، ۶ هزار مگاوات در اختیار صنایع، هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های اتمی، ۳ هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های تولید پراکنده و ۶۸ هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های برق حرارتی است.

پیشاهنگ تصریح کرد: تعمیرات نیروگاه‌ها طبق ۸ مؤلفه انجام می‌شود که شامل آمادگی گروه‌های تعمیراتی، سوخت نیروگاه‌ها، نیاز، مصرف، حوادث و ... هستند و بر این اساس، برنامه تعمیراتی نیروگاه‌های کشور از ۱۵ آبان تا ۱۵ دی ماه است؛ این در حالی است که تعمیرات نیروگاه‌های کشور ۹۲.۸ درصد پیشرفت داشته و تا نیمه خردادماه به اتمام می‌رسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: نیروگاه‌های برق برای دمای ۱۵ درجه طراحی و ساخته شده است؛ بنابراین باید راهکار‌هایی به منظور خنک نگهداشتن هوای ورودی ایجاد شود که در این زمینه فعالیت‌هایی داشته و راهکار‌هایی طراحی کرده ایم که بتواند هوای ورودی را به نیروگاه‌ها ۲۰ درجه خنک کند.

وی با اشاره به توان داخلی در ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت برق گفت: با تکیه بر توانمندی‌های داخلی که شامل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها می‌شود، هر قطعه یا تجهیزی که به تعمیرات نیاز داشته باشد در داخل تعمیر و یا ساخته می‌شود؛ این در حالی است که سالیانه بیش از هزار بسته از بخش‌های مختلف تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، داخلی سازی می‌شود.

به گفته پیشاهنگ، از آنجایی که برای طراحی و ساخت نیروگاه‌ها حتماً به محور‌های محیطی توجه لازم انجام خواهد شد، بنابراین در هر استانی که قرار بر احداث نیروگاهی باشد، ارتفاع استان از سطح دریا را در نظر می‌گیریم و مطابق با شرایط جغرافیایی آن اقدام به احداث نیروگاه می‌کنیم. در همین راستا اقداماتی به صورت پایلوت در استان کرمان و یزد انجام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروگاه های برق حرارتی تامین برق تابستان تولید برق شرکت مادر تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی استان با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشستی با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی به مدد جویان بهزیستی، در جریان آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی به زودی به بهره‌بردای خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: این نیروگاه با مشارکت هزار نفر از مددجویان و معلولان ذهنی و حرکتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751276

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • تابستان منهای خاموشی
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم