Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير امور اقتصاد و دارايي بر به‌کارگيري روش‌هاي اشتغال‌زايي بنياد برکتِ ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در دستگاه‌هاي اجرايي کشور تأکيد کرد. 
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي بنياد برکتِ ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، دکتر فرهاد دژپسند در ديدار با مديرعامل، رييس هيأت مديره و معاونان بنياد برکت ضمن تأييد و استقبال از مدل‌ها و طرح‌هاي اشتغال‌زايي اين بنياد، پي‌گيري توسعه‌ي اجراي طرح‌هاي اشتغال‌زايي بنياد را در دستگاه‌هاي اجرايي و هم‌چنين بررسي راه‌کارهايي براي تقويت مالي اين بنياد جهت گسترش و پايدارسازي اين طرح‌ها را مورد تأکيد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در اين جلسه، مهندس سعيد جعفري و دکتر محمود عسکري آزاد مديرعامل و رييس هيأت مديره‌ي بنياد برکتِ ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به تشريح و تبيين مدل‌ها و الگوهاي اشتغال‌زايي اين بنياد به‌ويژه در حوزه‌ي اجتماع‌محور پرداختند و گزارشي از فعاليت‌هاي بنياد در حوزه‌ي ايجاد فرصت‌هاي شغلي ارايه دادند. 
 وزير امور اقتصاد و دارايي ضمن تقدير از اين اقدامات و بررسي فرآيند اشتغال‌زايي در بنياد برکت، نحوه‌ي تأمين مالي راه‌اندازي طرح‌ها، سرانه‌ي ايجاد اشتغال، ميزان سرمايه‌گذاري‌ها، چگونگي پرداخت تسهيلات و تعداد شغل‌هاي ايجاد شده‌ي مستقيم و غيرمستقيم، از آمادگي اين وزارت‌خانه براي همکاري هر چه بيش‌تر با بنياد برکت خبر داد. 
در اين جلسه، ضمن تبادل نظر درباره‌ي شيوه‌هاي ايجاد اشتغال در کشور، بر اشتغال‌زايي در مناطق روستايي و محروم با محوريت مشاغل خرد و خانگي و تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي و انساني به منظور ايجاد معيشت پايدار و توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي مناطق محروم تأکيد شد.
هم‌چنين مقرر شد گزارشي از عملکرد بنياد برکت در حوزه‌ي اشتغال‌زايي توسط وزير امور اقتصاد و دارايي براي رييس‌جمهور تهيه و ارسال شود تا الگوها و مدل‌هاي ايجاد اشتغال اين بنياد در ساير دستگاه‌هاي اجرايي نيز مورد ملاک قرار گيرد و در مناطق محروم اجرايي شود. 
در ضمن، قرار شد طرح‌هاي اشتغال‌زايي بنياد برکت در هيأت دولت مطرح و فرصت‌ها و امکاناتي براي استفاده‌ي بنياد برکت از منابع بانکي و صندوق توسعه‌ي ملي و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني موجود جهت ايجاد مشاغل در مناطق محروم کشور پيش‌بيني و لحاظ شود. 
پي‌گيري توافقات و موارد مطرح‌شده در اين جلسه، بر عهده‌ي کميته‌ي مشترکي از معاون اقتصادي وزير امور اقتصاد و دارايي و معاونان برنامه‌ريزي و توسعه‌ي منابع و مشاغل اجتماع‌محور بنياد برکت قرار گرفت. 
گفتني است، بنياد برکتِ راه‌اندازي 13 هزار طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور با ظرفيت ايجاد 2 و 8 دهم شغل به ازاي هر طرح را در بودجه‌ي سال 1398 خود تصويب کرده بود که با توجه به وقوع سيل در چند استان کشور، به دستور دکتر محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به 30 هزار طرح افزايش پيدا کرده است. 
بنياد برکت با توجه به افزايش ايجاد بيش از دو برابري تعداد طرح‌هاي اشتغال‌زايي اجتماع‌محور و از سوي ديگر، هم‌سويي اين اقدامات با فعاليت‌هاي اشتغال‌زايي دولت در چارچوب برنامه‌ي ششم توسعه‌ي کشور اميدوار است  بتواند از منابعي که از سوي دولت براي اين مهم تخصيص يافته است، بهره ببرد.
بنياد برکتِ ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در راستاي محروميت‌زدايي و توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌يافته، نهضت ايجاد اشتغال را در دستور کار خود قرار داده و تا به امروز بيش از 220 هزار فرصت شغلي را در اين مناطق ايجاد و به بهره‌برداري رسانده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

مدیر اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به تمرکز روی زنجیره سبز و آبی (کشاورزی و آبزی‌پروری) گفت:‌بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا پسنده در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای را روی زنجیره بررسی، تحقق و تفحص را شروع کرده است.

وی با بیان این‌که 2 زنجیره سبز و آبی مورد بررسی و تحقق قرار گرفته است، ادامه داد: در زنجیره سبز یعنی کشاورزی ارکان‌های اصلی از جمله جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، شهرک‌های کشاورزی و ... حضور دارند که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در زنجیره آبی (آبز‌پروری) نیز شیلات، اتحادیه آبزیان،‌ شهرک‌های کشاورزی،‌ سازمان تحقیقات شیلات و ... حضور دارند.  بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. در بخش زنجیره آبی 800 و در بخش زنجیره سبز 2200 طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا