Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:01:23 GMT

ضرورت شناسایی بازارهای جدید صادرات و واردات

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۰۶۳۷

ضرورت شناسایی بازارهای جدید صادرات و واردات

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان استان زنجان در محل استانداری زنجان، با ابراز تأسف از اینکه امروز در حوزه عملکردی و اجرایی ضعیف هستیم و این در حالی است که در ایده پردازی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، افزود: بی‌تردید همه این دغدغه‌ها ناشی از بی‌توجهی به دو موضوع مهم و حیاتی در برهه کنونی کشور است و آن جز اهتمام به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های امروز استان، شناسایی دغدغه‌ها در بخش‌های مختلف است که خوشبختانه این مهم به خوبی انجام‌شده، تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که امروز با آن دست‌به‌گریبان هستیم، موضوع توجه نکردن به مقوله آینده‌نگری است؛ چراکه ما در برهه کنونی قادر نخواهیم بود با تصمیماتی که محصول نگاه گذشته است، حرکت روبه‌جلو داشته باشیم، بنابراین باید تصمیمات بر اساس واقعیت‌ها باشد.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه در برهه کنونی یکی از نیازهای اساسی کشور برای برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های اقتصادی، اهتمام به اقتصاد دانش‌بنیان است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم این جلسه که عنوان آن اقتصاد دانش‌بنیان است، خروجی لازم را داشته باشد، باید تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، همگی مبنای علمی داشته باشد؛ چراکه اقتصاد مبتنی بر دانش، نیاز امروز جامعه ما است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که به‌عنوان یک اولویت در عرصه رونق تولید دنبال شده، احصای واحدهای صنعتی راکد است، تصریح کرد: بی‌تردید همه این واحدها به دلایل مختلف با مشکل و چالش مواجه شده‌اند، به همین خاطر نباید برای رسیدگی به این مشکلات، با یک دید به آن‌ها نگریست، بلکه باید مشکلات آن‌ها به‌درستی احصاء شود.

حقیقی بابیان اینکه امروز اهتمام دانشگاه، صنعت، مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا کارها مسیر بی‌تفاوتی خود را طی نکند، ادامه داد: امروز باید از ظرفیت‌های زیادی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، استفاده بهینه به عمل آید و مهم‌تر از همه اینکه همه این بخش‌ها باید با یکدیگر در تعامل سازنده بوده و ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه انتظاری که امروز از این کارگروه داریم، شناسایی بازارهای جدید صادراتی و وارداتی برای استان است، گفت: با توجه بالا بودن سهم اشتغال کشاورزی استان نسبت به کشور باید در رابطه با بهبود شاخص‌های آن برنامه‌ریزی شود و افزایش سهم اشتغال بخش خدمات نیز موردتوجه قرار گیرد.

کد خبر 4614899

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی استاندار زنجان اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748253

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات