Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:53:24 GMT

تأکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۰۹۰۹

تأکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و ایتالیا

قادر آشنا، قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با سیلویو ویاله، رئیس نمایشگاه کتاب تورین دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار بر گسترش همکاری‌های فرهنگی بین ایران و ایتالیا در زمینه‌های مختلف تأکید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در حاشیه حضور ایران سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تورین، عصر روز گذشته (۲۱ اردیبهشت) قادر آشنا با رئیس نمایشگاه کتاب تورین دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، آشنا ضمن معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در خاورمیانه است و بزرگ‌ترین گردش مالی در حوزه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این رویداد شکل می‌گیرد.

او در ادامه به حضور ایتالیا در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: در راستای همکاری‌های متقابل ۳۰۰ متر فضا برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایتالیا در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران اختصاص ‌یافت و شاهد حضور موفق این کشور بودیم. بر اساس پیشنهاد سفارت ایتالیا در تهران، موضوع مهمان ویژه شدن جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب تورین مطرح شده و در حال بررسی این موضوع هستیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه گفت: هدف از حضور این موسسه در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تورین، بررسی سطح کمی و کیفی این نمایشگاه برای حضور مناسب ناشران ایرانی و ارزیابی برای مهمان ویژه شدن کشورمان در این نمایشگاه است.

آشنا از رئیس نمایشگاه کتاب تورین دعوت کرد تا سال آینده در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابند.

در این دیدار سیلویو ویاله، رئیس نمایشگاه کتاب تورین گفت: بسیار خوشحالیم که ایران برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است.

او در ادامه با معرفی نمایشگاه کتاب تورین گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۲۰۰ ناشر در ۶۳ هزار مترمربع و چهار سالن به عرضه آثار خود می‌پردازند و پیش‌بینی می‌شود۱۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. همچنین ۳۷ شرکت‌کننده از ۱۵ کشور نیز از طریق نمایندگان خود در نمایشگاه حضور دارند.

رئیس نمایشگاه کتاب تورین اظهار کرد: مسئولان نمایشگاه کتاب تورین به این نکته توجه دارند که هرساله مهمان ویژه را از مناطق مختلف جهان انتخاب کنند تا شاهد تنوع بیشتری در نمایشگاه باشند. امسال شارجه مهمان ویژه نمایشگاه است ولی حضور پررنگی به لحاظ برنامه و محتوا در نمایشگاه نداشته است.

سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تورین روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همکاری های فرهنگی ایران و ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟