Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:18:43 GMT

کاهش ۱۴۰۰ هکتاری سطح زیر کشت «جو» در آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۰۹۳۱

کاهش ۱۴۰۰ هکتاری سطح زیر کشت «جو» در آران و بیدگل

حسین فتاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برداشت محصول گندم از مزارع شهرستان آران و بیدگل از سطح هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به کاهش یک هزار و ۴۰۰ هکتاری سطح زیر کشت محصول جو در آران و بیدگل افزود: پیش بینی می‌شود امسال پنج هزار ۴۰۰ تن محصول از مزارع جو شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان آرانی انگیزه کافی برای کشت جو ندارند

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل محدود کردن پروانه بهره برداری کشاورزان آران و بیدگلی را مهمترین عامل در کاهش سطح زیر کشت بیان کرد و گفت: کشاورزان آران و بیدگل انگیزه کافی را برای کشت با توجه به محدود بودن بهره برداری از آب ندارند.

حسین فتاحی با اشاره به آغاز برداشت محصول جو از مزارع آران و بیدگل تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی آران و بیدگل به عنوان شهرستانی کویری و خشک باید حمایت از کشاورزان در سایر بخش‌ها برای جایگزینی کشت محصولات آب بر انجام شود.

وی افزود: برداشت محصول گندم در شهرستان آران و بیدگل تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

کد خبر 4614965

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین فتاحی وزارت جهاد کشاورزی برداشت جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور امدادگران در سیل کاشان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدنوید متقی، با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، گزارش سیل و آبگرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 6086859

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز