Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی با اشاره به ویژگی‎های سامانه‎های CCR (سامانه‎های کمک ناوبری بصری روشنایی باند) جدید نصب شده در فرودگاه‎های کشور گفت: به منظور محافظت سامانه‎های جدید در برابر تنش‎های درون سیستمی الکتریکی و برون سیستمی مانند صاعقه و بازگشت توان، از مدیران فرودگاه‎ها خواسته‎ایم که اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، عباس وفائی گفت: سامانه کمک ناوبری بصری روشنایی سطوح عوامل پروازی شامل تمام چراغ‎های موجود بر روی این سطوح است. در سامانه‎های مدرن آن، مصرف برق بسیار کاهش پیدا کرده و جریان برق نیز متعادل شده است که این امر به کوچک شدن دستگاه‎ها و کاهش مصرف برق کمک بسیار زیادی کرده و در عوض، در صورت نداشتن محافظ، آنها را تا حدی در برابر تنش‎های الکتریکی نظیر صاعقه آسیب‎پذیر کرده است.

وی در زمینه شیوه محافظت این سامانه‎ها گفت: یکی از روش‎های بسیار موثر ایجاد قفس فارادی با ایجاد شبکه فلزی در اطراف ساختمان مربوط به این سامانه است و تعبیه چاه‎های آن در زمان افزایش تنش با برخورد صاعقه، جریان اضافه به زمین انتقال می‎یابد.

وفائی افزود: این روند در ساختمان‎های تازه‎ساز CCR اجرا یا در حال اجراست و باید در ساختمان‎های قدیمی که اکنون سامانه‎های جدید در آنها نصب شده‎اند نیز اجرا شود که از مدیران محترم فرودگاه‎ها خواسته‎ایم نسبت به این موضوع اقدام کنند.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی همچنین با اشاره به قرارداد خرید 12 دستگاه ایربریج (پل تلسکوپی) گفت: 21 اردیبهشت، دو دستگاه ایربریج در فرودگاه بندرعباس پس از تست‎های اولیه و هماهنگی‎های لازم میان واحدهای مختلف فرودگاهی و ایرلاین‎ها و هندلینگ‎کنندگان عملیاتی شده است و در ادامه برای ایجاد امکان استفاده برای هواپیماهای پهن پیکر هم اقدامات لازم در حال انجام است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سطوح پروازی تجهیزات و سامانه های فرودگاهی سامانه های روشنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سوم اردیبهشت ماه تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای  ایران ایر اعزام شده اند گفت: در طی این سه روز حجاج از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند

وی افزود:اولین گروه زائران حج عمره  استان تهران در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه بامداد سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد فرودگاه مدینه منوره  شدند.

 قربانعلی بیان کرد: عملیات اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سوم اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی شروع شد.

وی بیان کرد: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه  تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز  رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

او گفت:برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد. 

به گفته قربانعلی  پروازهای حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام‌می‌شود.

وی افزود : هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام‌خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶  کاروان  به سرزمین وحی اعزام‌می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد