Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه کویت از امضای پنج سند همکاری با عراق خبر داد. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت از دستیابی کویت و عراق به توافق برای حل و فصل بسیاری از مسائل موجود میان دو کشور در چارچوب روابط ممتاز دو جانبه خبر داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ‎

الجارالله در پی افتتاح هفتمین نشست کمیته وزارتی مشترک عراقی -کویتی در گفت و گو با خبرگزاری کویت (کونا) اعلام کرد که به  امضای تعداد توافق‌نامه میان هیئت‌های عراقی و کویتی چشم دوخته است که به تقویت و توسعه روابط دو جانبه کمک می‌کند.

محمد علی الحکیم راهی کویت شد

وی گفت : قرار است نشست دیگری برای گفت‌وگوهای دوجانبه به ریاست صباح الخالد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت و محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق برگزار شود . وی ابراز اطمینان کرد که این گفت‌وگوها به پیشبرد روابط دوجانبه برای افزایش همکاری و توسعه و شراکت استراتژیک میان دو کشور برادر منجر شود.

باز شدن باب ثبت نام برای ریاست اقلیم کردستان عراق

خبر دیگر اینکه باب ثبت نام نامزدهای ریاست اقلیم کردستان عراق گشوده شد.

ریاست پارلمان إقلیم کردستان عراق اعلام کرد : باب نامزدی برای منصب ریاست اقلیم کردستان گشوده شد. در سندی که والا فرید رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق امضا کرده است، آمده است که هیئت رئیسه پارلمان با استناد به بند دوم ماده چهارم قانون فعال سازی موسسه ریاست اقلیم کردستان عراق و تعدیل سازوکار انتخاب رئیس تا تصویب اساسی شماره یک سال 2019 تصمیم به گشودن باب نامزدی برای پست ریاست اقلیم گرفته است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" اخبار "کویت"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار کویت اخبار عراق اخبار کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان