Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@08:09:08 GMT

فعالیت‌ها در حوزه چاپ سه‌بعدی زیستی شتاب گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۱۰۰۵

فعالیت‌ها در حوزه چاپ سه‌بعدی زیستی شتاب گرفت

مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انجام اقداماتی مسیر توسعه حوزه چاپ سه بعدی زیستی را در کشور هموار می‌کند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چاپ سه بعدی زیستی یکی از حوزه‌های همگرایی است که به دلیل نوپا بودن آن دانش و تجربه کافی در این علم وجود ندارد؛ بنابراین مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه این حوزه اقداماتی را انجام داده است تا مسیر فعالان این حوزه هموار شود که انجام این فعالیت‌ها بر اساس سند توسعه کسب و کار فناوری‌های همگرا برای ارتقای چاپگر‌های سه بعدی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برگزاری رویداد توسعه «بافت چاپی» یکی از اقداماتی است که این مرکز انجام داد تا امکان استفاده از این فناوری نوین در اختیار گروه‌های داوطلب فعال در حوزه مهندسی بافت قرار گیرد.

توسعه محصولات بر پایه چاپگر‌های زیستی
البته برگزاری مسابقه توسعه محصول در زمینه طراحی و توسعه پرکننده‌های دندانی، پروتز‌های استخوانی و غضروف (زانو و ستون فقرات) گام بعدی مرکز همگرا در توسعه محصولات بر پایه چاپگر‌های زیستی است که در برنامه سال جاری قرار دارد.

همچنین در سال جاری کارگاه تخصصی و عملی «چاپ زیستی» یک روزه در دانشگاه تهران با حمایت این مرکز برگزار شد تا روش چاپ زیستی به افراد و تیم‌های فعال در زمینه مهندسی بافت، پزشکی بازساختی، داروسازی و مطالعات سرطان معرفی شود. در بخش تئوری این کارگاه، روش‌های متداول چاپ زیستی، چالش‌ها و کاربرد‌های آن به ویژه در حوزه ساخت داربست‌های بدون سلول و ساختار‌های سلولی معرفی و آخرین پیشرفت‌ها بررسی شد. در بخش عملی نیز ساخت مدل سه بعدی از یک بافت و آماده سازی مدل جهت چاپ زیستی توسط نرم افزار اختصاصی انجام شد. همه این اقدامات گام‌هایی است که برای توسعه این حوزه نوپا در کشور انجام می‌شود تا شاهد ارتقاء و رونق آن باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری های همگرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳