Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:38:55 GMT

برای مقابله با قاچاق سوخت نیاز به ساماندهی فروش آن داریم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۱۱۳۷

برای مقابله با قاچاق سوخت نیاز به ساماندهی فروش آن داریم

‌فرماندار شهرستان میناب با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه خلیج فارس، از فعالیت‌های خبرنگاران و عکاسان این دفتر بازدید کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگار ایسنا شد.

‌محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه دستگاه‌های حاضر در شورای مدیریت بحران، شوراها و دهیارها، کشاورزان دست‌به‌دست هم دادند و در برابر حمله ملخ‌ها کاری جمعی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله ملخ‌ها می‌تواند آسیب‌های بسیاری به اقتصاد مردم میناب وارد کند

وی ادامه داد: عملکرد همه در مبارزه و مقابله قابل‌تحسین بود، کار ردیابی ملخ‌ها به دلیل میدانی بودن رصدها کار بسیار سختی بود، سم‌پاشی‌ها نیز توسط ماشین‌ها، تراکتورها و هواپیماهای سم‌پاش ملخی صورت گرفت.

فرماندار شهرستان میناب تصریح کرد: بزرگ‌ترین ظرفیت اقتصادی میناب بر پایه کشاورزی آن است، پس از خشک‌سالی‌های زیاد و مساله فروچاله ها، حمله ملخ‌ها در صورت عملکرد نامناسب آسیب‌های بسیاری به اقتصاد مردم میناب وارد می‌شود.

احمدی عنوان کرد: سد استقلال میناب با ۲۶۰ میلیون مترمکعب ظرفیت از ظرفیت‌های بزرگ استان هرمزگان و شهرستان میناب است، آب شهرستان میناب، بندرعباس و چاه‌های پایین‌دست وابسته به این سد هستند که در بارندگی‌های اخیر حجم قابل قبولی از آن آبگیری شد.

پیگیر تخصیص حق آبه سد سرنی به کشاورزان مینابی هستیم

وی خاطرنشان کرد: سد سرنی نیز در مرحله آبگیری بوده و ظرفیت آبی جدیدی است، کشاورزان میناب به دنبال حق آبه سد سرنی هستند و استاندار هرمزگان نیز پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده و تصمیم نهایی با وزارت نیرو است.

فرماندار شهرستان میناب اضافه کرد: استاندار هرمزگان نیز معتقد است آب سد سرنی باید برای مصرف شرب و کشاورزی منطقه استفاده شود، هرچه استفاده بیشتری از آب از سدها شود و برداشت از چاه‌ها کمتر باشد، مخاطرات دشت میناب کاهش می‌یابد.

احمدی بیان کرد: پروژه سه هزار هکتاری در اراضی شمال شهرستان میناب کار شده که نیاز آبی این اراضی ۲۲ میلیون مترمکعب پیش‌بینی‌شده است، ۹۴۶ هکتار نیز به طرح اضافه شده و نیاز به تخصیص آب بیشتری دارد؛ با طراحی آبیاری نوین در این اراضی از ۲۲ میلیون مترمکعب نیاز آبی ۷ میلیون مترمکعب آن کاهش‌یافته و صرفه جویی بسیاری در منابع آبی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ میلیون مترمکعب آب به اراضی شمال شهرستان میناب تخصیص داده شده که با اضافه شدن ۹۴۶ هکتار دیگر به این اراضی ۱۵ میلیون مترمکعب تخصیص آب خواهیم داشت.

در حال مهیا شدن برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس هستیم

فرماندار شهرستان میناب در خصوص آمادگی شهرستان میناب در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران به‌عنوان مرکزیت شرق هرمزگان افزود: اصل مشارکت مدنی مردم در انتخابات است که در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.

احمدی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه دموکراسی بوده و همیشه آرای مردم از رأی به جمهوری اسلامی تا مجموعه انتخابات مختلفی که برگزار می‌شود، تعیین‌کننده سرنوشتشان بوده است.

وی افزود: مجریان و دست‌اندرکاران باید بدانند رأی مردم حق‌الناس است و باید از آرای مردم در چهارچوب قوانین پاسداری کنند؛ شروع فرآیند انتخابات بر پایه روزشماری مشخص است و تاریخ‌های مشخص اقداماتی که باید صورت گیرد انجام می‌شود.

فناوری نقش مهمی در اجرای فرآیند انتخابات دارد

فرماندار شهرستان میناب ادامه داد: در حال حاضر دستور تشکیل ستاد انتخابات شهرستان‌ها صادر شده که ما اعضای ستاد شهرستان خود را مشخص کردیم و جلسه‌ای تعاملی با شورای نگهبان داشتیم که هم نقاط ضعف گذشته را آسیب‌شناسی کنیم و هم اینکه انتخابات خوبی برگزار کنیم و در حال محیا شدن هستیم.

احمدی تصریح کرد: چون فناوری نقش مهمی در اجرای فرآیند انتخابات دارد با مخابرات استان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا به نقاط مختلف شهرستان رفته و روستا به روستا شرایط مخابراتی را بررسی کنند تا بتوانیم انتخابات را به‌صورت آنلاین برگزار کنیم و اگر مسئله‌ای وجود دارد تا زمان انتخابات رفع کنیم.

وی عنوان کرد: میناب مرکز حوزه انتخابیه شرق استان است و ثبت‌نام داوطلبین و شمارش مجموع آرای شهرستان‌های منطقه به میناب آمده و در فرمانداری میناب انجام می‌شود.

ضرورت ایجاد پایگاه دوم آتش‌نشانی برای شهر میناب بدیهی است

فرماندار شهرستان میناب در خصوص خدمات آتش‌نشانی این شهرستان و لزوم افزایش تجهیزات و پایگاه‌های آن خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهای شهرستان میناب دارد خشک شدن باغات است، فاصله بین باغات و روستاها نیز بسیار کم است و با بارندگی‌هایی که امسال داشتیم باعث رشد علف‌ها شده و یک فیلتر روشن سیگار می‌تواند فاجعه و بحرانی را درست کند.

احمدی ادامه داد: تعدادی پایگاه آتش‌نشانی در سطح شهرستان میناب داریم اما باید پایگاه دوم آتش‌نشانی در شهر میناب ایجاد شود، ضرورت ایجاد پایگاه دوم آتش‌نشانی برای شهر میناب بدیهی است، ما در مرحله مکاتبه، مذاکره و پیگیری هستیم و امیدواریم اعتباری برای این مسئله گذاشته شود.

با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن بندرعباس انتقال آب سد استقلال به بندرعباس به صفر می‌رسد

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هیچ تخصیصی از سد میناب برای کشاورزی را نداشتیم، امسال ۲۰ میلیون مترمکعب از آب سد استقلال به باغات میناب تخصیص داده شد و قطعاً باغات ما نسبت به سال‌های گذشته زنده می‌شود و امیدواریم سال پرثمر و محصولی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان میناب بیان کرد: سیاست این است که از ظرفیت سدها استفاده بیشتری شود، تا برداشت از چاه‌ها متوقف شود، استاندار هرمزگان همیشه در این زمینه پیگیر بوده است و معتقد است با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن بندرعباس انتقال آب سد استقلال به بندرعباس به صفر می‌رسد.

احمدی ابراز کرد: شهرک صنعتی میناب در سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و کارگاه‌های بسیاری شروع به فعالیت کرده‌اند، کارخانه تولید خوراک آبزیان، کارگاه‌های تیرچه‌بلوک، میلگرد، تولید کارتن و بسیاری صنایع کوچک در حال فعالیت هستند و فاز دوم این شهرک نیز کلنگ زنی شده است.

برای مقابله با قاچاق سوخت نیاز به ساماندهی فروش آن داریم

وی در خصوص بحث قاچاق سوخت در بنادر شهرستان میناب اضافه کرد: کل استان و نوار ساحلی درگیر مسئله قاچاق سوخت است و این مسئله تنها مختص میناب نیست و تنها تصویر میناب در این زمینه بیشتر مخدوش شده است؛ با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته کاهش قابل‌توجهی در زمینهٔ قاچاق سوخت داشته‌ایم.

فرماندار شهرستان میناب اظهار کرد: باید برای مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان باید تصمیمی برای ساماندهی فروش سوخت صورت بگیرد، برای مثال سهمیه‌ای برای مرزنشینان در نظر گرفته شود و هرکس سهمیه خود را به فروش برساند و با این نوع ساماندهی از بسیاری واژگونی‌ها، تلفات، درگیری‌ها و نارضایتی‌ها جلوگیری می‌شود.

افتتاح بازارچه تخصصی ملوانی قطعات خودرو در زهوکی میناب

احمدی افزود: در حال حاضر سه بازارچه مرزی در شهرستان میناب فعال هستند، بازارچه تیاب که در زمینهٔ مواد غذایی فعالیت دارد که متأسفانه به علت نوسانات ارز رونق سابق را ندارد، بازارچه تخصصی ملوانی قطعات خودرو در زهوکی میناب را داریم که فعال است و هنوز افتتاح نشده و در کشور منحصربه‌فرد است، در کرگان نیز بازارچه مرزی دیده شده که محوطه‌سازی آن در حال انجام است؛ ظرفیت بندری کرگان هنوز فعال نیست و نیاز به زیرساخت‌های زیادی برای فعالیت بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان میناب تصریح کرد: امسال همچون سال‌های گذشته جشنواره انبه و یاسمین برگزار می‌شود که برگزاری آن را به بعد از ماه رمضان و در اواخر خردادماه موکول کرده‌ایم.

گفت‌وگو از: لیدا رضایی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرماندار میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی ۲۵هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی کشف و توقیف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ یدالله دهقان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی استان به 2 دستگاه تریلی مشکوک شده جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی خودروها، مقدار 25 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق و خارج از شبکه توزیع به‌ارزش 10 میلیارد ریال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ماموران در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دهقان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 096300  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد

کشف بیش از یک میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق در نهبندان  

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از اتوبوس مسافربری تعدادی لپ‌تاپ و تبلت خارجی، چرخ خیاطی و انواع پارچه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال  برآورد شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان اظهار داشت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

عرب خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فرماندهی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروهای انتظامی ضروری است. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی