Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:31:39 GMT

سه واحد قصابی در تاکستان مهروموم شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۱۱۵۹

سه واحد قصابی در تاکستان مهروموم شد

قزوین - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی تاکستان گفت: سه واحد قصابی به علت عرضه فرآورده خام دامی غیربهداشتی توسط کارشناسان این اداره مهروموم شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، محمدرضا آذربایجانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این واحدهای غیر بهداشتی به عرضه لاشه دام های کشتاری خارج از نظارت عرضه اقدام می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: متصدیان این سه واحد با تشکیل پرونده به حوزه قضایی بخش ضیاء آباد معرفی شدند.
آذربایجانی تاکید کرد: دامهایی که خارج از کشتارگاه و در شرایط غیر بهداشتی ذبح و عرضه می شوند علیرغم ظاهر سالم می توانند بیماری های مهلک از جمله سل، تب کریمه کنگو، تب مالت، هاری و انواع بیماری ها و سرطان های مختلف را به انسان منتقل کنند.
رئیس اداره دامپزشکی تاکستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه لاشه بدون مهر و لیبل بهداشتی از خرید آن خودداری نموده و موضوع را از طریق شماره تماس 35225707-028 و یا شماره چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی50001512 به اطلاع اداره دامپزشکی تاکستان برسانند.
9925*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عرضه گوشت غيرمجاز تاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری، جایگاه‌های غیرمجاز و غیربهداشتی عرضه و کشتار دام در شهر گلسار، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیرمجاز دام و بی‌توجهی این افراد، با دستور مقام قضائی تخریب شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و زیبا سازی مبلمان شهری انجام شد، افزود: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری جمع آوری این جایگاه‌ها که موجب مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً اذعان کند، جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانون گذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند مکلف است ضمن اعلام مراتب، مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

کد خبر 6088907

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان