Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ دنیا را پایمال و تقسیم می کند، درست مانند کاری که در کشور خود انجام می دهد. وی مانند هر قلدر دیگر، در برابر مخالفانی که ضعف نشان دهند سخت ترین فشارها را بر آنها وارد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سی‌ان‌ان با بیان اینکه ترامپ دنیا را پایمال و تقسیم می کند، درست مانند کاری که در کشور خود انجام می دهد با لحن هشداری خطاب به مردم آمریکا نوشت: حتی پیش از اینکه ترامپ رئیس جمهور شود همه وی را قلدر می دانستند، اما خبر نداشتند که قلدری وی چه اثری بر آنها می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون بیش از نیمی از مسیر ریاست جمهوری او با تمام بهم ریختگی هایش طی شده، اما لجاجت و خیره سری ترامپ بر دولت آمریکا تأثیر می گذارد. او تهدید کرده است که همان تقسیمات تنش زا را در خارج از کشور اعمال کند. و این لفاظی های او در اغلب مواقع بر رکن و سیاست کشور پیروز شده است.

دیپلمات ارشد وی "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا هم به تبعیت از رئیس خود (ترامپ) از روش های غیر دیپلماتیک استفاده کرده و مسئولان رده بالای دولت های جهان ، حتی متحدین خود را مورد لفاظی قرار می دهد.

هیچ یک از این اقدامات تصادفی نیست. این امر به معنای قلدری سیستماتیک است. یک بار ترامپ قصد تحمیل روش خود بر چین را دارد، بار دیگر می خواهد اتحادیه اروپا را از هم جدا کند.

بسیاری از ما تصور می کردیم که ترامپ انگیزه های متجاوزانه خود را بر سر دشمنان خود می ریزد، اما تعداد اندکی متوجه شدند که وی چگونه سریعا و عمیقا متحدان خود را هم جدا می کند.ترامپ برخلاف قلدرهای دیگر فقط افرادی که از وی می ترسد را انتخاب نمی کند.

 

میراث شکننده اوباما

بعد از "باراک اوباما"، تاکتیک های ترامپ شوک برانگیز بود. اوباما گرچه در سیاست توانمند بود، میراثی را برای دولت آمریکا برجای گذاشت که به نظر می رسد ترامپ قصد نابودی آن را دارد.

زمانی که اوباما درست قبل از رأی سال 2016 برگزیت به انگلستان سفر کرد، قصد داشت تا تأثیرگذاری انگلیس در اتحادیه اروپا را حفظ کند. وی به رأی دهندگان انگلیس هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا را ترک کردند در آخر صف معامله با آمریکا هستند ولی با این وجود در گفتگو با "کامرون" با وی مخالفت نکرد، بر خلاف آنچه که ترامپ و پمپئو در انگلستان رفتار کردند.

کار دیگر ترامپ با میراث داخلی اوباما این است که این میراث بین المللی را از بین می برد و به طور یک جانبه از امضای اوباما در توافق برجام که بیشتر با عنوان معامله هسته ای ایران شناخته شده، خارج می شود.

در واقع، واضح تر از این نمی شد که با سیاست ها و دستاوردهای دولت های پیشین آمریکا تقابل کرد.از متحدان و دشمنان مشابه انتظار می رود که فقدان دیپلماسی ترامپ را تحمل کرده و با دروغ های وی سر کنند.

ترامپ باعث نمایش مذاکرات هسته ای کره شمالی شده است، برنامه های تجاری آسیا در دوره اوباما را از بین برد و اکنون هم دی پی تقسیم شلخته اتحادیه اروپا است.

 

جنگ جهانی تجاری دلسرد کننده

سی ان ان می افزاید: برای درک تأثیر تمام اینها، به حرف ها و اداهای سیاسی مؤدبانه ترامپ در داخل کشور که تماما در مسیر نقشه های وی است توجه نکنید.

وکلای ترامپ در کشور به طور منظم نظرات را قطبی می کنند، "ویلیام بار" وزیر دادگستری آمریکا رسما بیان می کند که ترامپ مبرا از هر اتهامی در تحقیق مولر( در پرونده ارتباط ترامپ با روسیه در انتخابات 2016) است، یا "برت کاوانا" قاضی تفرقه انداز دیوان عالی آمریکا اظهار می دارد که هر گونه برخورد با ترامپ زیاده روی است. یا مانند تلویزیون که ترامپ را به سوی قدرت سوق داد و ما نمی توانیم چشم از آن برداریم. به این موارد توجه نکنید و در واقع گول نخورید.

دو قرن از سیر تکاملی دردناک سیاسی و اجتماعی در آمریکا به سمت نتیجه ای می گذرد، به طوری که نظم جهان خارج که برای آمریکا منفعتی مانند ثبات و رشد دارد در حال از بین رفتن است.

دو اردوگاه وجود دارد. کسانی که مبارزه می کنند و کسانی که مبارزه نمی کنند. نتیجه یکسان است، با پیامدهای غیر قابل پیش بینی تنش ها افزایش یافت.

ترامپ قلدری خود در برابر چین را افزایش داد، درست زمانی که مذاکره کنندگان آمریکا و چین در واشنگتن به گفتگو نشستند، وی تعرفه کالاهای چینی را آشکارا افزایش داد. چینی ها در واکنش به این اقدام، هشدار دادند که چین آماده و مصمم است و توانایی حفظ حقوق قانونی و منافع خود را دارد.

بازارهای جهانی از جنگ تجاری و تأثیر دلسردکننده آن بر همه ما در هراس هستند.

 

ضربه دیپلماتیک

در مورد کره شمالی، ترامپ تهدید کیم جونگ اون به مبارزه نهایی را انتخاب کرد، اما کیم هم برای وی پاسخ داشت. کیم، ترامپ را روی انگشت کوچکش چرخاند و گفت آنها دوست ما هستند. ترامپ ناکام ماند و کیم اکنون به مسیر شلیک موشکی سابق خود بازمی گردد و دوباره با تهدیدها مقابله می کند.

ایران نیز در معرض قلدری های تقویت شده آمریکا از خروج از معاهده هسته ای ایران در دوره اوباما تا تحریم های اخیر بر صادرات آهن، فولاد، آلومینیوم و مس و استقرار نیروی دریایی ناوگان آمریکا در نزدیکی آبهای ایران (خلیج فارس) قرار گرفته است.

ایران طی واکنشی متقابل در برابر تهدید آمریکا به توقف همکاری با عناصر برجام، اروپا را برای پایبندی به توافق و برجسته کردن ایران تحت فشار قرار داد.

"جواد ظریف" وزیر خارجه ایران طی توئیتی به ترامپ گفت که آمریکا برای اروپا و سایر جهان قلدری کرده است.

اروپایی ها در پاسخ به ایران، اختلافاتی را ایجاد کردند که سابقا هیچ کدام وجود نداشت.

واقعیت این است که ترامپ از متحدان خود می خواهد یا به وی توجه کرده و از او حمایت کنند یا با تحریم های ثانویه مواجه شوند.

اخیرا دیپلمات ترامپ در لندن این رفتار را با متحدان آمریکا در مورد ایران داشت: "از انگلستان می خواهم تا برای افسار زدن به رژیم خونریز و بی قانون (ایران) در کنار ما باشد."

پیش از این، مخاطبان انگلیس نگران تجارت با آمریکا در دوران پسا برگزیت بودند.

ترزا می بر روی طناب

پس ترامپ متحدان خود را پامال می کند و آنها برای مقابله با آن تقلا می کنند.

تابستان گذشته در نشست ناتو، ترامپ "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان را به اسارت در بند روسیه متهم کرد. یک ماه قبل، وی در نشست گروه هفت (G7) کانادا با دیر آمدن، زود رفتن و امتناع از امضای اعلامیه، "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا را سرزنش کرد.

هیچ یک از رهبران در صدد گزافه گویی متقابل برنیامدند، اما با این حال تنفر از تاکتیک های وی رو به افزایش است.

تابستان گذشته، ترزا می نیز از حمله ترامپ به رهبری و تصدی وی بی بهره نماند.

بنا بر سبک ترامپی، وی عذرخواهی کرده و ادعا کرد که نقل قول اشتباه بوده است. روزنامه مسئول، تمام رونوشت را منتشر کرد و اثبات نمود که وی در اشتباه است.

مانند هر قلدر دیگر، وقتی مخالفان ترامپ ضعف نشان دهند وی سخت ترین فشارها را بر آنها وارد می کند.

ترزا می حتی پس از آن رفتار روی ریسمان های سیاست بود و اکنون به خاطر هرج و مرج های برگزیت در شرف ویرانی است. چرا ترامپ و پمپئو احساس می کنند که دوباره می توانند وی را انتخاب کنند، انگلستان ممکن است بدون اتحادیه اروپا و دیگر متحدان از پای دربیاید.

برنامه آموزشی دولت ترامپ از این قرار است: به نظر می رسد که پمپئو و جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) به طور فزاینده ای از قید و بند رها و تبدیل به مجریان جهانی ترامپ شده اند. آنها برای دستیابی به آنچه که رئیس (ترامپ) می خواهد، متحدان و دشمنان را تحت فشار حداکثری قرار می دهند.

سی ان ان در پایان نوشت، در دوره ای که ترامپ باید به آمریکایی ها امید زندگی بدهد، در حال شعله ور کردن کشور است، متحدان را بدون برنامه از هم جدا می کند قیاس منطقی بسیار خطرناک است.

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!

سرمربی پرآوازه تیم ملی فوتبال اروگوئه یک بازیکن گمنام را به اردوی تیم تحت هدایتش فرا خواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارچلو بیلسا سرمربی محبوب و آرژانتینی تیم ملی اروگوئه که به اتخاذ تصمیمات خاص شهرت دارد و از او به عنوان «پروفسور» فوتبال یاد می‌شود؛ بار دیگر دست به کاری عجیب زد.

وی که با وجود دور بودن از فوتبال باشگاهی همچنان راه قرار گرفتن در کانون توجه را می‌داند؛ این بار با دعوت از یک بازیکن آماتور به اردوی تیم ملی اروگوئه جنجال‌ساز شده است.

دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی

سرمربی 68 ساله پیشین تیم فوتبال لیدزیونایتد که سال گذشته هدایت تیم ملی اروگوئه را بر عهده گرفت، در حال آماده کردن تیمش برای مصاف دوستانه با کاستاریکا است؛ دیداری که در روز پایانی ماه جاری برگزار خواهد شد. یکی از تصمیمات وی در این مسیر هم دعوت از یک بازیکن ناشناس و تازه‌کار به نام والتر دومینگس است که در تیم یوونتود دسوریانو در لیگ دسته دوم فوتبال اروگوئه است. این بازیکن 24 ساله در 19 بازی خود در تمام رقابت‌های فصل جاری 38 گل زده است.

حضور دومینگس این فرصت را در اختیار او قرار می‌دهد که در کنار ستارگانی مانند داروین نونیس از لیورپول و فدریکو والورده از رئال مادرید بازی کند. به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که بلیسا از دومینگس دعوت به آورده، ناتوانی وی برای فراخواندن ستاره‌های تیم‌های بزرگ لیگ همچون پنارول، ناسیونال و راسینگ به دلیل حضور آن در جام‌ لیبرتادورس و سودآمریکانا است.

بیلسا در میان اهالی فوتبال آمریکا جنوبی به «لوکو» به معنای «دیوانه» ملقب است و تصمیم اخیر او هم سبب شده که در فضای مجازی، برخی این لقب را برازنده سرمربی پیشین اتلتیک‌بیلبائو بدانند. وی که در ماه می 2023 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه منصوب شد؛ در سطح بین‌المللی با تیم‌های بسیاری کار کرده است. او با تیم ملی آرژانتین قهرمان مسابقات المپیک و همچنین نایب‌قهرمان جام ملت‌های آمریکا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ببینید | مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است