Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: غرب‌گرایان داخلی پیش‌ازاین در جریان تصویب برجام، با القای جو روانی و فرضیه جنگ و صلح توانست یک‌شبه برجام را به تصویب برساند و هم‌اکنون نیز به دنبال تکرار این اقدام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج‌فارس در چهارچوب ایجاد فضای ناامنی روانی در جامعه ایرانی قابل‌تجزیه و تحلیل است و ازآنجایی‌که ترامپ طی سه سال گذشته تمام راه‌های اعمال فشار به ایران را تجربه کرده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران و در آخر اعزام ناو هواپیمابر «آبراهام لینکون»، همه و همه به دنبال ایجاد جو ناپایدار روانی در ایران است.

هانی زاده با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز تحت تأثیر عملیات روانی دشمنان قرار نمی‌گیرند گفت: آمریکا علاوه بر ایجاد موج ناپایدار روانی به دنبال باج‌گیری از کشورها عربی به بهانه تأمین امنیت منطقه و خلیج‌فارس است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: ترامپ به همراه نخست‌وزیر اسرائیل و بن سلمان به دنبال پیاده‌سازی و اجرای «معامله قرن» هستند تا با اعمال فشارهای مختلف بر جمهوری اسلامی، ایران را وادار به پذیرش برجام های بعدی کنند.

وی با اشاره به اینکه غرب‌گرایان داخلی در کشور همواره به دنبال وادار کردن دولت‌مردان به تن دادن به خواسته‌های غربی‌ها است، تصریح کرد: قشر غرب‌گرا پیش‌ازاین در جریان تصویب برجام، با القای جو روانی جنگ و صلح توانست یک‌شبه برجام را به تصویب برساند و هم‌اکنون نیز به دنبال تکرار این اقدام هستند.

هانی زاده افزود: پس‌ازآن مشخص شد این برداشت اشتباهی بوده و برجام هیچ دست آوردی برای جمهوری اسلامی نداشته است ازاین‌رو باید فرمایش‌های رهبری مبنی بر اینکه«نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگی رخ خواهد داد» سرمشق سیاست‌های وزارت خارجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»