Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:27:57 GMT

مطهری: حرف دل ترامپ معامله است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۲۵۶۹

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست بیان‌ کرد: امروز حرف ترامپ معامله است و قصد دارد ایران را به پای میز مذاکره بکشاند تا از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آینده استفاده کند. اکنون مذاکره به معنای ضعف و ذلت است که به نفع آمریکاست.

به‌ گزارش ‌ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به فشارهایی که آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است، در این رابطه بیان‌ کرد: ان‌شاء‌الله با وحدت و همدلی ملت ایران به مقاومت خود ادامه‌ خواهد داد و بعد از مدتی آمریکایی‌ها مجبور خواهند شد که روش خود را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی‌ها خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر زمان مناسبی برای مذاکره نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان دونالد ترامپ، در خصوص انتظار تماس مسئولان ایرانی با او، بیان‌ کرد: این امر نشان دهنده این است که مقاومت مردم و تدابیر جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شده است و حرف دل آقای ترامپ مذاکره و معامله است. رییس جمهور آمریکا به دنبال یک معامله بزرگ است تا از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آینده ریاست جمهوری استفاده کند و در واقع نشان می‌دهد که در پشت صحنه آمریکا به دنبال جنگ نیست؛ بلکه می‌خواهد به نحوی ایران را پای میز مذاکره بیاورد و این را یک پیروزی بزرگ برای خود تلقی کند.

مطهری اضافه کرد: امروز زمان مناسبی برای مذاکره نیست، مذاکره زمانی به نفع کشور است که ما از مواضع خود عقب نشینی نکنیم. اگر زمانی قصد مذاکره داشته باشیم، باید در زمانی مناسب باشد که حمل بر ضعف و ذلت ملت ایران نشود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس خاطر نشان کرد: این مسائل بیشتر جنبه جنگ روانی دارد و آمریکا مایل به جنگ نیست.

مطهری در ادامه با اشاره به ضرب الاجل 60 روزه ایران به طرف‌های برجامی و کاهش تعهدات بر جامی، یادآور شد: تعیین ضرب الاجل 60 روزه اقدام مناسبی بود و در واقع یک اتمام حجت با اروپایی‌ها و طرف‌های برجام انجام شد. اگر ما زودتر این اقدام را انجام می‌دادیم به اندازه امروز تاثیر جهانی نداشت. در این یک سال ایران موضوع را برای دنیا روشن کرد و نشان داد که حتی المقدور می‌خواهد برجام را حفظ کند و برای طرف‌های برجام احترام قائل بود، اما زمانی که دید از حقوق خود محروم شده است، این تصمیم را اتخاذ کرد و بنده فکر می‌کنم که آثار خوبی نیز خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مطهری ترامپ معامله رمز یکبار مصرف مذاکره با ترامپ کمبود داروهای اساسی سبد کالای رمضان کفاره روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری تکلیف‌محور و وظیفه‌مند بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، گفت: در کشور مقدس جمهوری اسلامی سالروز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده تا ایشان الگویی برای تمام معلمان و استادان باشد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری وظیفه‌مدار بود و  هرجا که احساس وظیفه می‌کرد وارد عمل می‌شد، عنوان کرد: شهید مطهری کتاب شرح منظومه را به عنوان یک کتاب عمیق و قابل تأمل که تنها اساتید فلسفه و کلام حوزه قادر به تدریس آن هستند، تدریس می‌کرد، اما در جایی که احساس وظیفه کرد کتابی با درک بسیار آسان و روان مانند داستان راستان را به نگارش درمی‌آورد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: زمانی که مجله‌ای با عنوان زن روز در زمان طاغوت، دنبال زیرسوال بردن معارف و احکام دین بود، شهید استاد مطهری احساس وظیفه کرد و برای حفظ معارف دین، به انتشار مقالات در پاسخ به انحرافات دینی ایجاد شده پرداخت.

قریشی افزود: شهید مطهری با این اقدامات خود توانست جهشی فکری دردانشگاه ها و قشر جوان ایجاد کرده و مردم را نسبت به ارزش های اسلامی متوجه سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) تصریح کرد: هرکس خودش را به عنوان امام معرفی می کند، قبل از آنکه دیگران را تعلیم دهد، باید خودش را تعلیم کند و فردی استاد واقعی است که مطالب را که به دانشجو انتقال می دهد، خود نیز آن ها را پذیرفته و به آن ها عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: کسی که معلم خودش است، بیشتر جای تکریم دارد تا کسی که دیگران را تعلیم می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد/عملیات وعده صادق بسیار گسترده بود
  • شهید مطهری تکلیف‌محور و وظیفه‌مند بود
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • عکس| حسرت سرمربی پرسپولیسی از مساوی مقابل استقلال
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • افسوس مطهری از نتیجه بازی استقلال (عکس)