Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:39:40 GMT

رتبه اول جذب اعتبار اشتغال روستایی به مهاباد رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۲۷۶۸

رتبه اول جذب اعتبار اشتغال روستایی به مهاباد رسید

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: این شهرستان رتبه نخست جذب اعتبار اشتغال پایدار روستایی را بین شهرستان های آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

ایرج شجاعی روز یکشنبه در جلسه بررسی رفع موانع تولید اظهار داشت: تاکنون 530 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای صاحبان 260 طرح در این شهرستان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مهاباد توانسته بیش از پنج برابر سهمیه شهرستانی خود را با تصویب و جذب اعتبارهای طرح های اشتغال روستایی جذب کند که همین امر باعث شده تا با دستور استاندار آذربایجان غربی اعتباراتی که دیگر شهرستانها نیز قادر به جذب آن نشده اند، به این شهرستان اختصاص یابد.
وی در خصوص طرح های اشتغال فراگیر در مناطق شهری نیز بیان کرد: تاکنون 150 طرح در کمیته فنی این شهرستان مصوب شده که به 30 طرح به میزان 140 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
فرماندار مهاباد اضافه کرد: تشکیل اتاق مشاوره مالیاتی برای راهنمایی و آشنایی مدیران کارخانه ها و واحدهای تولیدی به قوانین و ماده های امور مالیاتی از نیازهای اصلی صنعتگران این منطقه است.
شجاعی همچنین به نام گذاری امسال به نام رونق تولید اشاره کرد و گفت: وظیفه همه مسوولان است که زمینه مناسب برای رونق تولید را فراهم کنند و در همین راستا طبق بخشنامه های ابلاغ شده فعالیت هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی به نهادهای خدمات رسان متوقف نخواهد شد.
به گزارش ایرنا سهم آذربایجان غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی چهار هزار و 800 میلیارد ریال است که بر اساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان ها تقسیم می شود و محدودیتی در زمینه تخصیص این اعتبارها وجود ندارد.
سهمیه ابتدایی شهرستان مهاباد از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی 110 میلیارد ریال پیش بینی شده بود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای یک شهرک صنعتی است که هم اکنون 51 واحد در این شهرک فعال و 40 واحد نیز که فعالیت آن ها به صورت فصلی بوده، تعطیل است.
9903/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال روستايي جذب تسهيلات مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید