Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:54:24 GMT

خسارت 839 میلیارد تومانی سرما و سیلاب در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۲۹۴۹

خسارت 839 میلیارد تومانی سرما و سیلاب در زنجان

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برآورد کارشناسان کشاورزی از میزان خسارت ناشی از سرمازدگی به باغات و زمین های کشاورزی استان زنجان در فروردین امسال بیش از 754 میلیارد تومان می باشد.

به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان افزود: همچنین میزان خسارت بارندگی ها و سیلاب در این مدت به کانال های بتنی، چاه ها، محصولات زراعی، سازه های آبی، راه های بین مزارع، تلفات دام و جایگاه های نگهداری دام در زنجان 85 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه محصولات هسته دار گردو، بادام، زردآلو بیشترین خسارت را دیدند، اظهار داشت: محصولات کشاورزی طارم با 30 درصد سرمازدگی به شکوفه های سردرختی گیلاس کمترین خسارت را دیده است.
جعفری با اشاره به اقدامات انجام گرفته قبل، حین و بعد از وقوع سیلاب و سرمازدگی در زنجان، خاطرنشان کرد: قبل از فرارسیدن سرما 90 هزار پیامک هشدار سرمازدگی به کشاورزان ارسال شده که از میزان خسارت ها جلوگیری کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: حین وقوع سیلاب و سرمازدگی نیز برای مقابله با بحران جلسات متعددی با این موضوع برگزار و منجر به نتایج مثبتی برای کشاورزان استان زنجان شد.
جعفری گفت: ارزیابی، برآورد و ارسال سریع گزارش خسارات به مراجع ذیربط استانی و وزارتی جهت پرداخت خسارت و داشتن آمار برای تصمیم گیری های بعدی از جمله اقدامات این سازمان به شمار می آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یاد آور شد: سال گذشته نیز سرمای دیررس بهاره پایان فروردین به 288 هزار تن محصول باغی این استان 30 تا 100 درصد در 41 هزار و 300 هکتار خسارت زد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: 528 واحد مسکونی و تجاری شهری در جریان بارندگی های شدید استان در ابتدای امسال خسارت دیده و نیازمند بازسازی مجدد هستند.
سجاد صنعتی منفرد افزود: بیش از سه هزار و 100 واحد مسکونی و تجاری بخش روستایی در استان نیز از همین مسئله آسیب جدی دیده و باید دوباره به طور کامل بازسازی شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان اظهار داشت: 115 واحد شهری و یکهزار و 742 واحد روستایی نیز طبق آمار کارشناسان این بنیاد نیازمند تعمیرات اساسی هستند.
منفرد با بیان اینکه 25 گروه در قالب 35 کارشناس ارزیابی برای این واحدها خدمات رسانی کرده اند، خاطرنشان کرد: پایش بیش از 5 هزار و 500 فقره در این زمینه با موفقیت انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان اضافه کرد: روستاهای در معرض خطر نیز 269 روستاست که این تعداد چشمگیر بوده، همچنین نیازمند توجه بیشتر به موضوع می باشد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان به میزان بارندگی ها در سالجاری آبی اشاره و تاکید کرد: بیشترین بارش ها با 417 میلیمتر در استان مربوط به خدابنده و کمترین بارش ها نیز با 305 میلیمتر به نام زنجان ثبت شده است.
رسول همتی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی در کشور باعث افزایش وزش بادها در استان و تغییر جهت آنها شده است، افزود: این تغییرات در 10 سال گذشته رخ داده و نگران کننده به شمار می آید.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: تا 21 اردیبهشت امسال با 46 درصد افزایش 353 میلیمتر بارش داشته ایم در حالیکه سال آبی گذشته 243 میلیمتر بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بارش های امسال در کشور در 51 سال گذشته بی سابقه بوده و همین مسئله اهمیت موضوع را نشان می دهد.
یوسف رضاپور خاطرنشان کرد: بیش از 5هزار کیلومتر رودخانه و مسیل در استان وجود دارد، اما از این میزان یکهزار و 400 کیلومتر به رودخانه های اصلی اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اظهارداشت: تغییر اقلیم در کشور باعث شده تا امسال و سال های آینده ایران ترسالی و خشکسالی های شدید را تجربه نماید.
رضاپور با بیان اینکه 74 درصد ازحجم مخزن سد تهم پر شده، تاکید کرد: طبق آمار ثبت شده 95 درصد سد کینه ورس نیز تکمیل است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با توجه به حجم زیاد بارش ها و ظرفیت 16 میلیون مترمکعبی این سد، با تخلیه مدیریت شده آن تا کنون از ابتدای امسال 43 میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده است.
3216/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سرمازدگي كشاورزي منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان