Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@14:43:53 GMT

زمان پاسخ به استعلام اداری کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۳۲۵۲

زمان پاسخ به استعلام اداری کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  نشست کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی با حضور سید کمال الدین میرجعفریان معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای کمک بیشتر به رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاران، مدیران با تعریف یک سامانه از ترددهای غیرضروری برای دریافت استعلام جلوگیری کنند.
وی یکی از راهکارهای تحقق شعار رونق تولید ملی را جدی گرفتن کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی دانست و افزود: اگر مدیران این موضوع را جدی گرفته و به موقع عملیاتی کنند حوزه هماهنگی امور عمرانی در کنار تیم اقتصادی استان تلاش می کند زیرساخت ها را برای رونق تولید در استان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از این طریق می توانیم فرش قرمز را برای سرمایه گذاران پهن کرده و با ایجاد انگیزه، استان را مهیای شرایط بهتر تولید کنیم. 
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در افزایش تولیدات استان و کشور استفاده کرد گفت: با همت مدیران می توان زمینه کارهای اقتصادی را آسان تر کرد و به امور سرعت بیشتری داد. 
میرجعفریان با بیان اینکه هر زمان نیاز باشد کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی به شکل فوق العاده برگزار خواهد شد افزود: تعیین کاربری ها و پاسخ به استعلام ها از مسایل مهمی است که در روند امور اقتصادی اثر دارد. 
وی گفت: جهاد کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی نقش مهمی در پاسخ به موقع استعلام ها دارند و می توان با بررسی همزمان پرونده ها و ایجاد میانبرهایی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را عملیاتی و میدانی کرد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی رکن اصلی این کارگروه است بیان کرد: لازم است نیازمند های خدماتی در حوزه زیرساخت ها برای بخش تولید در همه مجموعه ها احصا و ارسال شود تا بر این مبنا مصوبات را پیش ببریم. 
وی خواستار تعریف برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستگاه های اجرایی شد و گفت: بر این اساس برنامه کوتاه مدت در افق 1400، میان مدت 1410 و برنامه بلند مدت طبق همان برنامه ششم توسعه خواهد بود. 
میرجعفریان با تاکید بر اینکه استعلام های غیر ضروری باید حذف شود ادامه داد: در برخی موارد مثل ایجاد مجتمع های بین راهی مسئولان مربوطه باید توجه بیشتر داشته باشند چرا که جاده های کویری باعث خستگی رانندگان و افزایش تصادفات می شود لذا وجود استراحتگاه شرایط بهتری برای رانندگی فراهم می کند. 
وی همچنین گفت: در بحث محصولات استراتژیک استان نیز واحدهای فرآوری باید مورد حمایت واقع شود تا بتوان از ظرفیت های داخلی به نحو احسن استفاده کرد به خصوص زیره سبز که تاکنون به نام کرمان مشهور بوده اما اکنون یک ظرفیت جدید در خراسان جنوبی است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ورود سرمایه گذاران به استان موجب تحول و توسعه بیشتر می شود که انتظار می رود رسانه ها نیز در این خصوص اهتمام داشته باشند. 
وی با بیان اینکه کلمه محرومیت و توسعه نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست گفت: استان خراسان جنوبی بسیار غنی و مقدس است و هرگز دوست نداریم از کلمه محروم و توسعه نیافته برای این استان استفاده شود لذا باید واقع بینانه مسایل را رصد کنیم و به دنبال حل مشکلات باشیم. 
میرجعفریان افزود: مقصر توسعه نیافتگی امروز خود ما هستیم اما نباید اجازه دهیم که مشکلات مالی در ارایه خدمات وقفه ایجاد کند. 
وی گفت: تجربه مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس نشان می دهد که می توانیم شرایط سخت وضعیت فعلی را هم پشت سر بگذاریم. 
معاون استاندار خراسان جنوبی عبور از مشکلات اقتصادی را نیازمند روحیه جهادی و عزم جدی مسئولان دانست و گفت: باید ظرفیت ها را بشناسیم و از آن حداکثر استفاده را ببریم. 
وی با اشاره به اقدام اخیری که خراسان جنوبی در فروش سوخت مرزنشینان داشته است افزود: این اقدام در جلسه ای با حضور وزیر کشور به عنوان عملکرد موفق معرفی شد. 
میرجعفریان گفت: با این کار ظرفیت صادرات 4.5 برابر شده و از طرفی نه تنها وضعیت مرزنشینان بهبود یافته بلکه اثر آن در امنیت مرز و درآمد ارزی نیز مشهود است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی فرش هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد

همه ما می دانیم که باید زمان بیشتری را به فعالیت بدنی اختصاص دهیم و کمتر بنشینیم و بی تحرک باشیم. اما زمان ایده‌آل برای هر یک از این فعالیت ها در طول روز چقدر است؟

یک مطالعه استرالیایی نشان داده که ایستادن حداقل به مدت پنج ساعت در روز برای سلامتی ضروری است.

به گزارش روزیاتو، محققان دقیقاً کشف کرده‌اند که برای داشتن و حفظ قلب سالم، هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم.

کارشناسان سال‌ها هشدار داده‌اند که عدم تحرک و نشستن بیش از حد در طول روز خطر مشکلات سلامتی متعددی از جمله افزایش وزن، دیابت نوع ۲، سرطان و حتی مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد.

اکنون تیمی از محققان می گویند که ما باید فقط شش ساعت در روز بنشینیم.

تنها دو ساعت در روز را باید به ورزش های سنگین مانند ورزش در باشگاه یا پیاده‌روی سریع اختصاص دهید.

انجام ورزش های سبک، مانند انجام کارهای خانه یا درست کردن شام، باید دو ساعت دیگر را به خود اختصاص دهد.

وقتی نوبت به خواب می رسد، هشت ساعت و بیست دقیقه را برای خوابیدن کنار بگذارید.

اما به گفته محققان، افراد تنها زمانی مزایای ماندگار این اقدامات را بر سلامت قلب خود تجربه خواهند کرد که این فعالیت ها را به طور منظم انجام دهند.

دکتر کریستین برکنریج، نویسنده این مطالعه و کارشناس فیزیولوژی ورزش در دانشگاه فناوری سوئینبرن تصریح کرد:

برای نشانگرهای متنوع سلامت، از اندازه دور کمر گرفته تا سطح گلوکز ناشتا، سطوح مختلفی از هر رفتار در نظر گرفته می شود.

این تجزیه و تحلیل طیف گسترده ای از نشانگرهای سلامت را در بر می گیرد و هدف آن سلامت کلی بدن است.

البته همیشه حرکت کردن و فعالیت تا جایی که می‌توانید توصیه می‌شود. به خصوص زمانی که زندگی بسیاری از ما جلوی نمایشگرها می گذرد.

انجام فعالیت‌های بدنی و خوابیدن، به سلامت متابولیک قلبی ما کمک می‌کند.

محققان داده های بیش از ۲,۳۰۰ داوطلب ۶۰ ساله را تجزیه و تحلیل کردند. یک چهارم آنها دیابت نوع ۲ داشتند.

آنها فعالیت داوطلبین را به مدت هشت روز بررسی کرده و کل زمان نشستن، ایستادن و خوابیدنشان را محاسبه کردند.

سپس این تیم نشانگرهای سلامت را در میان شرکت‌کنندگان از جمله اندازه دور کمر، سطح گلوکز و انسولین مقایسه کردند.

آنها دریافتند کسانی که نشانگرهای «بهینه ای» دارند، به طور قابل ملاحظه ای زمان کمتری را برای نشستن و زمان بسیار بیشتری را برای انجام فعالیت های بدنی صرف می کنند.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و دارای «ترکیب بهینه به طور متوسط» نیز زمان بیشتری را به خواب اختصاص می دادند.

محققان در مقاله‌ای در مجله Diabetologia افزودند:

بی‌تحرکی روی سلامت قلب تاثیر می گذارد. زمان بیشتری که برای انجام فعالیت های بدنی صرف می شود، با حساسیت به انسولین، کاهش درصد چربی و کاهش سطوح تری‌گلیسرول و کلسترول همراه است.

با این حال، محققان اذعان کردند که این داده‌ها صرفاً یک «توصیه» است و زمان هر فعالیت باید «واقع‌بینانه و متعادل» باشد.

ممکن است مشکلاتی در جمع‌آوری داده‌ها در تمایز دقیق مدت زمان اختصاص داده شده به هر یک از انواع فعالیت‌های اندازه‌گیری شده در شرکت‌کنندگان وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، در این پژوهش ایستادن بسیار شبیه به فعالیت بدنی سبک ثبت می شد.

این که زمان خود را به جای انجام فعالیت های بدنی با چه کاری جایگزین کنید هم به طور طبیعی بر نتایج تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، اگر خوابیدن جایگزین زمان ورزش شود، ممکن است برای سلامتی مضر باشد، اما اگر جایگزین زمان نشستن و عدم تحرک شود، مفید است.

به همین دلیل است که ما به دستورالعمل‌های یکپارچه ای با در نظر گرفتن طیف کامل رفتار انسانی نیاز داریم.

اگرچه اختصاص دادن زمان بیشتری به ورزش کردن توصیه می شود، اما انجام ۱۰ ساعت ورزش و حذف ساعات نشستن عملاً امکان‌پذیر نیست. استفاده از زمان باید واقع‌بینانه و متعادل باشد.

همچنین باید اذعان کنیم که این داده ها توصیه ای برای یک فرد بزرگسال سالم و توانا است. همه ما شرایط مختلفی داریم و مهمتر از همه، حرکت کردن و فعالیت باید سرگرم‌کننده باشد.

در حالی که محققان محاسبه کرده‌اند که بزرگسالان به طور ایده‌آل باید چه هدفی را از نظر فعالیت داشته باشند، حتی اگر به این اهداف دقیق نرسند، همچنان احتمالاً از انجام فعالیت های بدنی سود خواهند برد.

به عنوان مثال، انجام ورزش به مدت ۱ ساعت در روز همچنان برای شما مفید است، حتی اگر دقیقاً دو ساعت در روز ورزش نکنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود