Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، شهردار خوی در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با اعلام این خبرگفت: تحولات ساختاری و آماده سازی زیرساخت‌های ایجاد شهرداری هوشمند از اهداف متعالی ترسیم شده برای شهرداری است.
وی درهمین راستا ادامه داد: طی سال‌های اخیر تلاش کردیم با آماده سازی این زیرساخت‌ها و استقرار سامانه‌های هوشمند به سمت و سوی شهرداری الکترونیکی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبرزاده در این جلسه علنی شورای شهر که به بررسی ارتقای سیستم شهرسازی شهرداری پرداخته شد، افزود: با استقرار و توسعه سامانه شهرداری الکترونیکی، ساختاری متفاوت و پیشرفته و با رویکرد ایجاد شهر هوشمند در قالب دو منطقه شهری، شاهد ارتقای سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف سرای ۸، دبیرخانه ماده ۱۰۰، سامانه الکترونیکی شهروندان (Esup)، خودکار سازی ضابطه و درآمد همچنین ایجاد شهرنما خواهیم بود.

شهردار خوی با اشاره به این که سامانه‌های شهرداری الکترونیکی بر اساس ماده ۴۶ قانون توسعه برنامه ششم صورت می‌گیرد اضافه کرد: ارائه کلیه خدمات برای شهروندان با الکترونیکی شدن امور مربوط به عواض‌ها و پرداختی‌های مختلف، ارائه کلیه ضوابط طرح تفصیلی از قبیل نوع کاربری ملک، میزان عقب نشینی، سطح اشغال، سطح تراکم، عوارض‌های مربوط به ملک همچون عوارض ساختمانی، عوارض پسماند، عوارض نوسازی از طریق سامانه الکترونیکی شهروندان (Esup)، برای کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری با این سامانه‌ها میسر می‌گردد.

اکبرزاده همچنین تصریح کرد: شفاف سازی اطلاعات، هوشمند سازی کلیه محاسبات و پرداختی‌ها در بخش‌های مختلف مربوط به خدمات شهرداری نیز با استقرار سامانه هوشمند شهرداری صورت می‌پذیرد.

وی همچنین گفت: یکی از سامانه‌های مهم این سیستم هوشمند سامانه شهرنما می‌باشد که عکسبرداری ۳ بعدی از تمامی معابر و املاک سطح شهر بصورت پانوراما در قالب شهرنما و دسترسی آن برای شهروندان است که از اهداف این سامانه نیز می‌توان به راه اندازی سیستم گردشگری مجازی خوی، استفاده از این سیستم در مدیریت بحران و بازدید از وضعیت ظاهری معابر و املاک شهر اشاره کرد.

شهردار خوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: حذف سیستم کاغذی و انتقال تمامی مراحل ارائه خدمات برای شهروندان با امضای الکترونیکی و استقرار سیستم PAPERLESS از مزایای سامانه‌های هوشمند شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/ف

سامانه هوشمند شهرداری به شهروندان در خوی راه اندازی می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد