Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس ستاد فرماندهي مرکزي ايالات متحده آمريکا(سنتکام) وقتي خبر حرکت ناو هواپيمابر آبراهام لينکلن به خاورميانه را شنيد، ذوق زده گفت: اگر جنگي در بگيرد (با ايران) من فکر نمي‌کنم چنين جنگي عادلانه باشد.

شايد منظور فرمانده آمريکايي از جمله `چنين جنگي عادلانه نيست`، اشاره به برتري ادوات جنگي ايالات متحده آمريکا نسبت به ايران است!!
سالهاست که استراتژي آمريکايي ها در منطقه خاورميانه بر اساس اين ايده شکل گرفته، که ادوات و تکنولوژي نظامي براي آنان قدرت مي آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمريکايي ها بعد از سال 2001 ميلادي و تجاوز به سرزمين افغانستان، سالانه بيش از 50 ميليارد دلار براي امنيت سربازانشان در اين کشور هزينه مي کنند.
18 سال است که پول ماليات دهندگان آمريکايي، براي تصورات جنگ هاي هاليوودي، هزينه شده است. حالا بايد از آقاي مکنزي پرسيد که با اين هزينه و حضور نزديک به دو دهه در افغانستان، دستاورد ملموس نظامي ايالات متحده چه بود؟
مگر نه اينکه دست به دامن يک ديپلمات افغان تبار شديد تا با التماس از طالبان بخواهد پاي ميز مذاکرات به ظاهر صلح بيايد تا زمينه فرارتان از مهلکه افغانستان فراهم شود؟ آيا يادتان رفت که 18 سال قبل براي از بين بردن همين طالبان به افغانستان حمله کرديد؟
آقاي مکنزي ! شکست شما در افغانستان نه به دليل قدرت نظامي طرف مقابل شما بود، بلکه شما به تفکرات مادي خودتان باختيد. شما با اتکاي بيش از حد به قدرت آتشبار خودتان باختيد. همين افغانستان، نمونه بارزي است که نشان مي دهد چگونه سلاح هاي پيشرفته آمريکايي، در مقابل اراده ها و ايمان قوي، کارايي ندارند.
نمي خواهم تمدن نداشته تان را به رخ تان بکشم که تحقير ديگران درشان فرهنگ و تمدن پارسي زبانان نيست . فقط از شما مي خواهم تاريخ ايران را مطالعه کنيد، تا بيشتر از مردم من بدانيد.
22 سپتامبر 1980 که يادتان هست آقاي مکنزي؟ انقلاب ملت ايران تازه به بار نشسته بود، که صدام را پرچم حمله خود به ايران کرديد. پارسي ها نه ارتشي داشتند ، نه ادواتي. اما 30 ميليون قلب بزرگ و اراده قوي داشتند . پس از هشت سال نتيجه چه شد؟ يک وجب از خاک کشورشان را ندادند و آخر جنگ، بيش از 40 مليت اسير جنگي داشتند.
موشک هاي اهدايي شما به صدام، خانواده هاي زيادي را شبانه و در خواب به شهادت رساند، آنها موشکي براي دفاع و بازدارندگي نداشتند. ديگر همپيمانان غربي تان، سلاح هاي شيميايي در اختيار صدام گذاشتند تا مدافعان اين سرزمين را زمينگير کنند، ايراني ها ماسک نداشتند. مين هاي جديد به صدام مي داديد ،آنها دانش خنثي کردن نداشتند، اما امروز همه چيز دارند. شما فقط بخشي از توان نظامي ايران را مي دانيد، همه دانسته هايي که خودشان علني کردند.
آقاي مکنزي! کاخ سفيد چهل سال اين ملت را محاصره اقتصادي ، سياسي و نظامي کرد. به عنوان يک خبرنگار ايراني، از شما ممنونم . چون به ايرانيان ياد داديد که در اين دنياي پرآشوب، فقط خودشان هستند و خدايشان.
حالا ايراني ها بعد از چهل سال تنهايي ، پوست انداختند، حوزه دانش را در همه عرصه ها بومي کردند تا جايي که هواپيماهاي فوق پيشرفته و بدون سرنشين شما را سالم به روي زمين مي نشانند و وارد خط توليد انبوه مي کنند.ايراني ها اين پيشرفت و خودباوري را مديون فشارهاي شما هستند آقاي مکنزي.
در خاتمه بر اين نکته تاکيد دارد که ايرانيان اهل مفاهمه و گفت و گو هستند. 40 سال دشمني شما نتوانست چرخ توسعه کشوررا که محصول خودباوري و ايمان ايرانيان است، از حرکت بازدارد. حالا صنعت دفاعي کشور ايران، قدرت دفاع از ملت خود را دارد. يک ضرب المثل ايراني مي گويد:« آزموده را آزمودن خطاست. »
**آساق**1518
*خبرنگار ايرنا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)

گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • صادق بوقی در رختکن تیم ملی افغانستان!
  • گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست