Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@13:32:18 GMT

انفجار اوضاع جنوب یمن درسایه اختلافات ریاض و ابوظبی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۴۴۶۰

انفجار اوضاع جنوب یمن درسایه اختلافات ریاض و ابوظبی

اوضاع در یمن به سمت رویارویی نظامی مستقیم بین همپیمانان امارات از یک سو و همپیمانان حکومت سعودی از سوی دیگر پیش می‌رود.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی به بررسی اختلافات داخلی بین اعضای ائتلاف متجاوز به یمن و همدستان داخلی آنها پرداخت و نوشت: از زمان ورود ابوظبی به شهر عدن در سال ۲۰۱۵ میلادی، شماری از علما و رهبران مخالف ائتلاف متجاوز به یمن ترور شدند اما هدف ترورهای اخیر این شهر افراد وابسته به عربستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوشنبه گذشته عناصر مسلح عبدالله حسین القحیم یکی از سران به اصطلاح "شورای انقلابی" مورد حمایت ریاض را در منطقه بئر فضل ترور کردند. حذف فیزیکی القحیم تنها چند روز بعد از ترور رامی محمد المصعبی از رهبران این شورا در شهر المنصوره صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: خروج نیروهای یمنی از الحدیده طبق برنامه پیش می‌رود

عده ای امارات را مسئول ترور رهبران جنبش "الحراک" در جنوب یمن می دانند؛ به ویژه که مناطقی که ترور در آنجا انجام شده است، تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به "الحزام الامنی" است. این شبه نظامیان وابسته به امارات هستند و از طرف ابوظبی مامور کنترل مناطق جنوبی یمن هستند. به گفته برخی منابع، عاملان ترور بعد از اجرای دو عملیات ترور یاد شده از بیش از ۱۰ پست ایست و بازرسی عبور کردند.

محمد الحضرمی سخنگوی به اصطلاح شورای انقلابی گفت: طرف های مورد حمایت امارات نبردی رسانه ای و تبلیغاتی را علیه این شورا به خاطر گسترش حضورش در شماری از استان های جنوبی و مخالفت این شورا با گفت وگوها به راه انداخته اند. تشکل موسوم به "شورای انتقالی" خواهان برگزاری این گفت وگوها شده است. این شورای انتقالی برای خرید افراد و گسستن صفوف شورای انقلابی در هفته های گذشته تلاش کرده است.

رویارویی ها بین هم پیمانان ریاض و ابوظبی به عملیات ترور ختم نشد بلکه چهارشنبه گذشته به رویارویی مستقیم بین شبه نظامیان موسوم به الحزام الامنی از یک سو و نیروهای "گارد ریاست جمهوری" از سوی دیگر در شهر الضالح منجر شد. در این رویارویی ها شماری از دو طرف کشته و زخمی شدند.

برخی ناظران معتقدند که این رویارویی های نظامی به علت اختلافات بین ریاض و ابوظبی است که هر روز بر دامنه آن افزوده می شود. این اختلافات درخصوص تقسیم محل های راهبردی و ثروت و نفوذ است. عربستان اخیراً تلاش کرده است که کنترل و اشغالگری خود در استان المهره یمن را تقویت کند. ریاض همچنین حضورش در جزیره سقطری را تقویت کرده است. عربستان همچنین برای ابوظبی در استان های حضرموت و شبوه نیز مزاحمت ایجاد کرده اند.

تحلیلگران می گویند که این اختلاف ها چهره واقعی سیاست های ائتلاف متجاوز به یمن را برملا می کند. این سیاست ها در راستای تضعیف یمن و چپاول ثروت های آن و وارد کردن این کشور به جنگ های مداوم منطقه ای و مذهبی است. احمد المسیری نایب رئیس دولت عبدربه هادی منصور رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده عربستان در یمن این موضوع را اخیراً برملا کرد. او چند روز پیش گفت که "ائتلاف درحال گسترش حضورش خود در مناطق شرقی" یمن است. المسیری افزود: دخالت ائتلاف در جنوب یمن برای ایجاد فتنه و هرج و مرج است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی بازار سکه و ارز ابوظبی امارات تحولات منطقه تحولات یمن عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور

رویارویی آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز از جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ایران برخوردار است که در ادامه نگاهی به آمار بازی این دو تیم خواهیم انداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، دو تیم فوتبال تراکتور و استقلال طی تقابلی از هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۰۰ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام (ره) به دیدار هم خواهند رفت.

تقابل این دو تیم جزو دیدنی‌ترین جدال‌های فوتبالی چند سال اخیر در لیگ‌برتر بوده است.

آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز در طول تاریخ ۵۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۲۷ بازی با برتری استقلال به پایان رسیده و تراکتور نیز در ۱۴ مسابقه پیروز بوده‌اند؛ ۱۴ دیدار از رویارویی‌های استقلال و تراکتور نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

در مجموع این بازی‌ها ۱۴۹ گل بین دو تیم رد و بدل شده که ۹۱ گل سهم استقلال و ۵۸ گل سهم تراکتوری‌ها بوده است.

۳۱ بازی در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و هشت بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه هر دو تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

در طول تاریخ نیز این دو تیم در هفت ورزشگاه کشور رو در روی همدیگر قرار گرفتند که سهم ورزشگاه آزادی تهران ۲۵ بازی، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز ۱۴ بازی، ورزشگاه تختی تبریز (باغشمال) ۹ بازی، ورزشگاه شهید شیرودی تهران دو بازی، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز دو بازی و ورزشگاه‌های تختی تهران، ۲۲ بهمن اصفهان و امام رضا مشهد، هرکدام یک بازی بوده است.

کد خبر 749082

دیگر خبرها

  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات