Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش ویژه وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی گزارشی را درخصوص نقض‌هایی که در زندان‌های اسرائیلی علیه زندانیان کیفری و اسرای سیاسی فلسطینی رخ می‌دهد، تهیه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان "هاآرتص"، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در گزارشی از وجود نقض‌های قوانین اسرائیلی در حق زندانیان  اسرائیلی و اسرای فلسطینی مانند اهانت‌های روزانه، خوابیدن روی زمین به دلیل ازدحام، بستن دست‌ها بالای سرشان به عنوان مجازات، بازجویی بدون دلیل، فراهم نبودن شرایط انسانی مناسب در زندان‌ها خبر داده و آورده است، وضعیت زندان‌ها بیانگر نقض حق و حقوق اصلی زندانیان و اسرا به طور روزانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر وکلای عمومی در این وزارتخانه مسؤول فراهم کردن شرایط مناسب برای تمامی مظنونان، بازداشت‌شدگان، متهمان، محکومان برای دسترسی به امکانات حقوقی در اقدامات کیفری است.

این گزارش بر بازجویی بدون دلیل از برخی بازداشت شدگان تمرکز کرده است.

بازجویی بدون دلیل اسرا با قوانین اسرائیل در تعارض است که در آن قید شده این بازپرسی باید با رضایت خود بازداشت‌شدگان یا اسرا باشد اما بازجوبی بی‌دلیل امری عادی در زندان‌های اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، زندان "ایالون" در مرکز اراضی اشغالی شاهد ۵۰ مورد بازجویی از زندانیان در یک روز است.

این گزارش از ازدحام جمعیت اسرای فلسطینی در زندان "عوفر" در شهر "بیتونیا" در هم‌جواری شهر رام الله در مرکز کرانه باختری و زندان "مجدو" در شمال اراضی اشغالی خبر داد. طبق این گزارش اکثر اسرای فلسطینی بر روی زمین می‌خوابند.

این گزارش شامل سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی است و دفتر وکلای عمومی وابسته به وزارت دادگستری از طریق بادیدهای غیرمنتظره و ناگهانی از ۱۹ زندان این گزارش را تهیه کرده است.

طبق آمارهای رسمی "هیئت امور اسرا" (وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین)، تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی به ۵۷۰۰ اسیر رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسرائیل فلسطین زندانیان رمز یکبار مصرف مذاکره با ترامپ کمبود داروهای اساسی سبد کالای رمضان انفجار در فجیره کفاره روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در ادامه واکنش‌ها به عملیات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در رفح، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی در شهر رفح فلسطین و سیطره اسرائیل بر گذرگاه رفح از سمت فلسطینیِ این گذرگاه را محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه تاکید کرد که هشدار می‌دهیم عملیات اسرائیل در رفح سرنوشت تلاش‌های زیاد انجام شده برای رسیدن به یک آتش بس پایدار در غزه را تهدید می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تشدید خطرناک تنش‌ها از سوی اسرائیل جان بیش از یک میلیون فلسطینی را در رفح تهدید می‌کند.

وزارت خارجه مصر در ادامه از همه طرف‌های بین‌المللی ذی‌نفوذ خواست تا فشار لازم را جهت حل بحران کنونی در غزه وارد کنند.

 درحالی که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه وارد دویست‌ و چهاردهمین روز خود شده است، رژیم صهیونیستی از زمین و هوا، رفح جایی که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در خود جای داده هدف حملات سنگین خود قرار داد.

تصاویری که شبکه های تلویزیونی مصر بامداد امروز سه شنبه منتشر کردند، از شدت حملات رژیم صهیونیستی به رفح حکایت داشت.

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که گذرگاه مرزی رفح را به طور کامل به کنترل خود درآورده است و هم اکنون در حال، «پاکسازی گسترده» در منطقه است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که گذرگاه رفح به عنوان هدف نخست عملیات ارتش اسرائیل در رفح به سبب اهمیت راهبردی آن انتخاب شده است.

یک شبکه خبری مصری هم از تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه رفح در بخش فلسطینی آن خبر داد.

منابع امنیتی فلسطینی هم گزارش دادند که سه دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی به 200 متری گذرگاه مرزی رفح نزدیک شدند و چندین گلوله به سمت ساختمانهای گذرگاه هم مرز مصر شلیک کردند.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می‌اندازد
  • خانواده های اسرای اسرائیلی: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می اندازد
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح