Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره قرآنی‌تر کردن و ایجاد فضای نشاط در دانشگاه‌ها با بهره‌گیری‌‌ از نمایشگاه قرآن گفت: یکی از نکاتی که در بحث ترویج قرآن و ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها بسیار مؤثر است، برپایه نمایشگاه‌ها و برگزاری جشنواره‌ها است و این نمایشگاه می‌تواند این امکان را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همه اینها با دغدغه‌هایی که در رابطه با فرهنگ قرآنی وجود دارد، سبب می‌شود که آحاد جامعه با دستاوردهایی که در این زمینه وجود دارد، از نزدیک در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها با آن آشنا شوند.
غفاری ادامه داد: با آموزه‌های قرآنی و نشست‌ها و بحث‌های تخصصی که در کنار برگزاری جشنواره و نمایشگاه انجام می‌شود، کمکی به ترویج قرآن است و باعث می‌شود این موضوع مورد توجه و شناخت قرار گیرد و مورد اهتمام باشد که قرآن را در عرصه‌های مختلف توسعه دهیم.
وی در ادامه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طبیعتا همه دانشگاه‌ها به موضوع قرآن ورود دارند، اما برخی از دانشگاه‌ها به دلیل فعالیت‌های علمی‌شان ورود بیشتری دارند، دانشگاه‌هایی که بهره‌مند و برخوردار از رشته‌های علوم قرآنی هستند، به دلیل تولیداتی که در این عرصه دارند، حضورشان بیشتر و پررنگتر است و امروز دانشگاه‌هایی حضورشان پررنگ است که جامع و دارای آثار و تولیدات قرآنی خوبی هستند.
معاون وزیر علوم در پاسخ به اینکه آیا اکنون وضعیت قابل قبولی در حوزه فعالیت‌های قرآنی داریم، گفت: جنس فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به گونه‌ای است که هر چه در این حوزه انجام می‌شود، باز هم نیاز به فعالیت بیشتری دارد و در واقع کار در این حوزه تمام‌شدنی نیست و انتها ندارد و کارهای بیشتری را می‌طلبد.
وی افزود: با توجه به امکانات و منابع دانشگاه‌ها، فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام شده، اما این کفایت نمی‌کند و باید کارهای بیشتری انجام دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد