Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:42:35 GMT

هشدار تبلیغاتی آمریکا به اتباع خود در عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۰۱۹

هشدار تبلیغاتی آمریکا به اتباع خود در عراق

بغداد - ایرنا - سفارت آمریکا در بغداد بار دیگر در اقدامی تبلیغاتی و بدون هماهنگی با دولت عراق، به اتباع خود در خصوص تهدیدات احتمالی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سفارت آمریکا در بغداد عصر یکشنبه در اطلاعیه ای در صفحه فیسبوک خود، همچون موارد گذشته، بدون اشاره به شواهد و قرائن و نیز هماهنگی دولت عراق، از اتباع این کشور در عراق خواستار حفظ هوشیاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اطلاعیه گفته است: 'به همه شهروندان آمریکایی توصیه می شود در خصوص تنش های رو به افزایش در عراق هوشیاری لازم را داشته باشند'.
سفارت آمریکا در بغداد همچنین از آمریکایی های مقیم عراق خواسته اطلاعات بیشتر را از طریق سایت این سفارت دنبال کنند.
با این حال پایگاه الکترونیک سفارت آمریکا در بغداد هیچ اطلاعات و یا مطلبی در این خصوص ندارد.
صدور اطلاعیه های مشابه از سوی سفارت آمریکا در بغداد با هدف ایجاد جنگ روانی تازگی ندارد و هر از گاهی انجام می شود اما این بار به نظر می رسد در راستای تحت فشار قرار دادن بیش از پیش دولت عراق برای همراهی با فشارها علیه ایران و نیز جبهه مقاومت در عراق صورت می گیرد.
این در حالی است که مناطق مختلف عراق و از جمله بغداد، طی ماههای اخیر شاهد بهبود قابل توجه شرایط امنیتی بوده است.
بسیاری از ناظران امنیتی در عراق بر این باورند که سفارت آمریکا در حالی با هدف براه انداختن جنگ روانی، القای ناتوانی امنیتی دولت عراق و تحت فشار گذاشتن آن هر از گاهی اطلاعیه های هشدار آمیز صادر می کند که در سال های اخیر هیچگونه عملیات تروریستی یا حتی سوء قصد علیه شهروندان یا مقرهای آمریکایی در عراق گزارش نشده است.
از سوی دیگر همواره این انتقاد متوجه آمریکایی ها بوده است که در صورت در اختیار داشتن اطلاعات موثق مبنی بر احتمال حملات تروریستی، چرا به جای در اختیار قرار دادن و همکاری با نیروهای امنیتی عراق، آن را در بیانیه های رسمی در رسانه ها منتشر می کنند.
خاورم**4**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی عراق آمریکا سفارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهاجرین پیامک سامانه سهما را جدی گرفته و در اسرع وقت مواد درخواستی این پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است. از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت‌نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا تاریخ 1403/02/14 کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد نمایید.عدم اقدام به منزله عدم حضور تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به شما تعلق نمی گیرد».

سامانه هوشمندی به نام اختصاری سهما برای ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در ایران ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد