Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: اگر افراد هر نوع آتشی را خاموش نکنند که مشخص شود عمدی بوده است تخلف است و برای آنها پرونده تشگیل می‌شود و برخورد شدید قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد. حفظ عرصه منابع طبیعی وظیفه شرعی و قانوی ماست.

سرهنگ علی عباس نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره پیامدهای زیست محیلی آتش سوزی در جنگل ها گفت:  در بحث حریق در سازمان محیط زیست منتظر نمی‌مانیم که اتفاق بیفتد و بعد اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق بحرانی پیش بینی شده اند و اقدامات لازم نیز انجام شده است. در بحث حریق یک اجماع نظر بین همه سازمان‌ها وجود دارد.

وی در ادامه گفت: بخشنامه‌ی ۱۳ بندی تهیه تدوین و به زودی به مراکز استان ها ابلاغ می شود. 

وی افزود: برای حفظ جنگل حتی به استان‌ها هم اعلام شده که در سطوح جنگل پتانسیل‌های سوختن را جمع آوری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در بحث تخریب جنگل‌ها شاخه‌های خشک درختان جمع می‌شود تا از آتش سوزی جلوگیری شود. موضوع مهم دیگر برای جلوگیری از تخریب جنگل ها باید به توسعه شهری و روستای توجه شود در حالی که در اجرای طرح‌های عمومی به این موضع دقت نمی‌شود.

عباس نژاد افزود: در بحث قاچاق چوب با مشکل مواجه هستیم. در تولید کاغذ و چوب مشغول به کار شده ایم. متاسفانه سطح جنگل های محدود است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در ادامه بیان کرد: در سال ۹۷ با همرایی مردم و همکاری سازمان‌های مختلف اطفاء حریق به ۵۰ درصد کاهش یافت، سطح سوخته شده از هزار  ۷۸۰ فقره در جنگل ها  و ۹ هزار ۵۰۰ هکتار سطح سوخته شده به هزار ۳۰۰ فقره و ۴ هزار هکتار کاهش یافت.

وی در ادامه درباره شیوه گزارش دهی مردم به سازمان درباره بروز حادثه در جنگل ها گفت: مردم می توانند گزارشات خود را به سامانه ۱۵۰۴ اعلام کنند. در سال گذشته حدود ۴۰ هزار اطلاعات مردمی گرفتیم که از این تعداد بیش از  ۶۰ درصد اطلاعات درست بود.

عباس نژاد اضافه کرد: یک سری از آتس سوزی ها به این دلیل این است که مردم از فضا استفاده درست نمی‌کنند.

وی در ادامه درباره شیوه برخود با این متخلفان گفت: اگر افراد هر نوع آتشی را خاموش نکنند که مشخص شود عمدی بوده است تخلف است و برای آنها پرونده تشگیل می‌شود و برخورد شدید قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد. حفظ عرصه منابع طبیعی وظیفه شرعی و قانوی ماست.

وی در ادامه درباره مشکلات سازمان مراتع و جنگل ها گفت: در سطح کشور نیرو برای حفاظت نداریم و هنوز در یگان حفاظت سازمان تشکیلات این نهاد تشکیل نشده است. ساختار سازمانی جنگل بانان هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زیست محیطی جنگل آتش سوزی بحرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، توقف کامیونهای حامل سوخت در حاشیه خیابانهای پلدشت و آلودگی ناشی از نشت گازوئیل موضوع ارسالی از شهروند خبرنگارماست.

صدای شهروند و پاسخ شهردار پلدشت را در این زمینه بشنوید.

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد