Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:15:25 GMT

خبر افزایش خودکشی در مناطق سیل زده کذب است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۱۸۱

خبر افزایش خودکشی در مناطق سیل زده کذب است

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص در خصوص عملکرد اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده اظهار کرد: حضور اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده با فروکش کردن سیل به پایان نمی‌رسد بلکه مداخلات ما در این مناطق بیشتر هم شده است، زیرا بسیاری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ۶ ماه تا یک سال بعد از وقوع حوادث گسترش پیدا می‌کنند به همین دلیل حضور اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده باید فعال و ادامه دار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون در زمان وقوع حوادث حمایت‌های اجتماعی را به سازمان بهزیستی و حمایت‌های روانی به وزارت بهداشت سپرده است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در سیل اخیر حدود ۱۴۰ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

جعفری در خصوص شایعه افزایش خودکشی در منطق سیل زده گفت: این خبر شایعه است و آمار‌ها این خبر را تایید نمی‌کند.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که با وقوع یک بحران آمار خودکشی افزایش پیدا کند بلکه ماهیت بحران به گونه‌ای است که باعث افزایش انسجام اجتماعی می‌شود و روحیه گذشت و ایثار بین افراد افزایش پیدا می‌کند و این موضوع نقطه مقابل خودکشی است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بنده خبر افزایش خودکشی را در مناطق سیل زده تایید نمی‌کنم، گفت: در خصوص زلزله کرمانشاه نیز خبر‌های این چنینی در رسانه‌ها منتشر شد در صورتی که آمار‌ها و بررسی‌های میدانی آن را تایید نکرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

دولت اعلام کرده از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چرا که صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم