Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید جمل سجادی پوررئیس جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرکزملی تحقیقات آبزیان آب شور بافق بیش از دومیلون قطعه بچه ماهی تولید می‌شود، گفت: شهرستان بافق ظرفیت بالایی برای پرورش گونه‌های مقاوم به شوری آب دارد.

وی افزود: با ورود دو سرمایه گذار و دریافت پروانه در بحث تیلاپیا، پرورش این گونه ماهی هم در شهرستان بافق به ۲ هزار تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی پور همچنین در زمینه طرح‌های مربوط به نخیلات بافق ادامه داد: تخیلات و باغبانی یکی از محور‌های اصلی کشاورزی در بافق است وبیش از ۸۰ درصد نخیلات استان در بافق است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد افزود: در شهرستان بحث اصلاح ارقام نخیلات را داریم و با حمایت دولت در سطح ۲۰۰ هکتار این طرح در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در زمینه صنایع جانبی و فراوری خرما نیز اقداماتی انجام شده و در حال برند سازی محصولات خرما هستیم.

سجادی پور در حوزه دام پروری و سلسله مشاغل خرد این شهرستان نیز بیان کرد: شهرستان بافق در این زمینه ظرفیت‌های بالایی دارد که امیدواریم با معرفی و شناسایی پهنه‌های جدید تولیدی و در دست اجرا شاهد سرمایه گذاری و ورود مردم و تامین گوشت سفید و قرمز باشیم.

انتهای پیام/ی

پیش بینی افزایش ظرفیت ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در بافق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شعب این بانک در سال 1402 به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر 140 هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر 148 هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به 110 هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود 14 هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و 34 هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین