Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:29:57 GMT

ورزش به تقویت حافظه بیماران نارسایی قلبی کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۴۴۹

ورزش به تقویت حافظه بیماران نارسایی قلبی کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات محققان دانشگاه رم تورورگاتا ایتالیا نشان می‌دهد بیماران قلبی که به طور منظم ورزش می‌کنند و تناسب اندام بهتری دارند کمتر در معرض ابتلاء به اختلال شناختی هستند. همچنین افراد دارای اندام متناسب‌تر دارای حافظه بهتری هستند.

«ارکول ولون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «پیام ما برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، ورزش کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مطالعه، داده‌های مربوط به بیش از ۶۰۰ بیمار مرد مبتلا به نارسایی قلبی در رده سنی ۶۷ تا ۷۱ سال از ۶ کشور جهان بررسی شد.

در طول تحقیق، از تست «ارزیابی شناخت مونترال» برای اندازه گیری عملکرد شناختی استفاده شد و توانایی ورزشی هر فرد با استفاده از تست پیاده روی شش دقیقه‌ای اندازه گیری شد.

نتایج نشان داد هرچقدر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی تناسب اندام بهتری داشته باشند، احتمال اختلال شناختی در آنها به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

تحقیقات نشان داد دو-سوم بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دچار مشکلات شناختی بودند.

طبق نتایج بدست آمده، اختلال شناختی مشکلی شایع در بین بیماران مبتلا به نارسایی قلبی است و حداقل ۶۷ درصد این بیماران دچار اختلال شناختی خفیف بودند.

به گفته محققان، ورزش منظم نظیر پیاده روی، شنا و سایر فعالیت‌ها، موجب بهبود سلامت و حافظه می‌شود.

کد خبر 4615192

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش حافظه نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ورزش شدید بر سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی