Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@13:14:26 GMT

ساختار ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل در دست تدوین

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۵۱۰

ساختار ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل در دست تدوین

تین‌نیوز | 

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی تشکیل ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل (ITSP﴾ است و تدوین ساختار آن در دست تهیه قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نفیسی با اشاره به گستردگی حوزه ایمنی حمل‌ونقل و چگونگی مدیریت آن در شرایط کنونی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی تشکیل ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل (ITSP﴾ است که به طور جد در دست پیگیری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساختار ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل ایران هم اکنون از سوی مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در دست تهیه قرار دارد تا در کنار کمیسیون ایمنی راه‌ها به کاهش سوانح حمل‌ونقلی در حوزه‌های مختلف کمک کند.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی در خصوص عملکرد ستاد‌های مستقل ایمنی حمل‌ونقل در سطوح بین‌المللی گفت: ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل؛ سوانح شدید، مهم و عمده سانحه را به صورت جداگانه تحلیل و ضمن تهیه گزارش‌های عمقی، توصیه‌نامه‌هایی را برای جلوگیری از رخ‌داد مشابه در آینده پیشنهاد و پیاده سازی می‌کند.

این مقام مسئول در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: تشکیل ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل به دلیل طی کردن مراتب اداری و نیاز به دریافت مصوبه در هیئت دولت‌، فرایندی زمان بر دارد، اما بنا بر عملکرد مستقل از دستگاه‌های ذی‌ربط حوزه ایمنی حمل‌ونقل و بررسی عمقی گزارش‌ها به طور حتم منجر به کاهش سوانح می‌شود.

به گفته وی؛ اگرچه کاهش تلفات و سوانح رانندگی در کشور نیازمند برنامه‌ و تخصیص اعتبارات کافی است، اما در شرایط اقتصادی کنونی تخصیص منابع و اعتبارات سنگین مقدور نیست. لذا نباید به دلیل نبود منابع مالی دست روی دست گذاشت و شاهد بالا رفتن تعداد تلفات و مجروحین حوادث رانندگی بود،‌بلکه باید با تعریف طرح‌های کوچکتر و استفاده از توان و ظرفیت موجود اهداف مورد نظر را عملیاتی کرد.

نفیسی چگونگی ارتقا ایمنی راه‌ها را مستلزم ارتقا کیفیت زیرساخت، تغییر فرهنگ رانندگی و سفر،افزایش کنترل و نظارت بر قوانین رانندگی،‌ایمنی خودرو، امداد و فوریت‌های بعد از سوانح دانست و گفت: در حوزه زیرساخت شاهد ارتقا سطح سرویس راه‌ها مانند ۴خطه شدن ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های کشور در آستانه عید نوروز ۹۸ و آشکارسازی و حذف نقاط پر حادثه از سطح جاده‌های کشور با نصب علائم، خط کشی و اقدامات فنی بودیم.

وی با بیان اینکه «ابتدا باید بین سبک رانندگی در جاده و شهر تفاوت قائل شویم» افزود: در بعد فرهنگی نیز، یکی از مشکلات نگاه مبدا-مقصدی به سفر است در صورتی که مسیر جاده نیز جزئی از سفر محسوب می‌شود و می‌توان از جاذبه‌های گردشگری در اطراف جاده نیز بهره‌ جست.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران یادآور شد: داشتن چنین دیدی به سفر به طور مسلم بر رفع خستگی ناشی از رانندگی در سفرهای طولانی و کاهش حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی تاثیر گذار است.

نفیسی با اشاره به ایجاد مرکز فرماندهی بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: در همین رابطه ارتباط سیستمی با واحد مدیریت سزمان‌های تابعه، ادرات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها در این مرکز برقرار و مدیریت بحران را تاحد ممکن فراهم شده است. اما این مرکز نیازمند تجهیزات مناسب و بیشتری است تا هنگام مواقع بحرانی وزیر راه و شهرسازی بتواند با حضور در این مرکز و مشاهده وضعیت استان‌ها، ‌شرایط بحرانی را مدیریت و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی در ادامه از به‌روز‌رسانی و اصلاح ساختار، تشکیلات، دستورالعمل‌ها و ارتباطات مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران خبر داد و گفت: در دوره جدید مدیریت در معاونت حمل‌ونقل تاکید اصلی بر روی کیفیت موضوعات و گزارش‌ها در جلسات کمیسیون‌ها و شوراهای‌عالی، همچنین حضور حد اکثری اعضای اصلی به جای حضور نمایندگان آن‌ها با هدف اتخاذ تصمیمات قطعی در سطح کلان کشور است.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بیان داشت: ضمن ابلاغ مجدد به منظور حضور اعضای اصلی در کمیسیون‌ها و شوراهای‌عالی، در نظر است جلسات کارگروه‌ها و کارویژه‌ها نیز با حضور مدیران کل برگزار شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایمنی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود