Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ایران زودتر از این ها باید از ضمانت اجرای برجام استفاده می‌کرد»، گفت: پپیش‌بینی می‌کنم ضرب الاجل شورای عالی امنیت ملی می‌تواند موثر باشد و می تواند اعضای برجام را وادار کند که فراتر از اعلام های سیاسی در عمل به تعهدات خود پایبند باشند.

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرب‌الاجل ۶۰ روزه شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد برجام گفت: ایران بیش از اندازه از خود خویشتن‌داری نشان داد، فکر می‌کنم انتظار می‌رفت ایران خیلی زودتر از اینها از این ضمانت اجرا در برجام استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خروج یکجانبه آمریکا از برجام به عدم اجرای تعهدات سایر کشورها منجر شد، خروج آمریکا بر طرف اروپایی نیز تاثیر گذاشت اعمال فشاری که آمریکا داشت موجب شد آنها هم به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها عمل نکنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران تکالیف خود را انجام داده است و این انجام تکالیف بارها مورد تایید آژانس انرژی اتمی قرار گرفت بنابراین طبیعی است اگر منافع ایران در این توافق تامین نشود ماندن در آن معقول نیست، هرچند ایران هنوز قصد خروج از برجام را ندارد ولی بر اساس بندهای ۲۶،۳۶ و ۳۷ برجام می‌تواند از حق خودش دفاع کرده و به نحو متقابل در جهت کاهش تعهدات عمل کند. این بندها حتی به نوعی حق عدم اجرای کامل تعهدات یعنی خروج از برجام را به ایران می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: به نظر می‌رسد این ضرب الاجل ۶۰ روزه یک هشدار برای طرفین دیگر برجام است و تاکید دارد که این توافق باید برای طرفین برد برد باشد، آنها نباید توقع داشته باشند این انتفاع یکجانبه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش تعهدات برجامی ایران محمود صادقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

آفتاب‌‌نیوز :

سایت بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گفت‌وگوی اختصاصی خود با محمد صادقی، خبر از فرار او از ایران داد و اعلام کرد که صادقی هم اکنون در پاریس به سر می‌برد.

محمد صادقی تابستان سال گذشته به دلیل برخی موارد اتهامی و ادای توضیحات در ارتباط با حمایتش از جریان آشوب در کشور بازداشت شد و در نهایت آذر ماه سال گذشته رسانه‌ها خبر دادند که او به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده است.

صادقی پیش‌تر با پوشش و آرایش زنانه، تصاویری از خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»