Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره بررسی جزئیات لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی گفت: جزئیات این لایحه مانند کلیات در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان در مورد بررسی لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی همکاری بسیار خوبی داشتند و به خوبی به اهمیت این لایحه واقف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی از قوانین بسیار خوب مصوب مجلس دهم است که دستاوردهای خوبی به همراه دارد و رافع بسیاری از مشکلات خواهد بود. 

رئیس کمیته زنان، خانواده و جوانان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس خانه مردم است و بخشی از این مردم مادرانی هستند که بسیاری از آن‌ها به همراه فرزندان خود به نمایندگان خانم برای رفع مشکلات‌شان مراجعه می‌کردند و امیدوارم با این هدیه به آنان، مشکلات زندگی‌شان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی می‌توان گفت امید را در زنان روشن کردیم و نشان دادیم که در جامعه اسلامی ما آن‌ها چه اهمیت و ارزشی دارند.

این عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: چندین سال است که بررسی اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی در کشور مطرح است اما هچ‌گاه مشکل این عزیزان حل نشده است.

وی ادامه داد: در مقاطعی پیشنهاداتی مطرح شد مانند اینکه اگر  به یک سنی که رسیدند برگه‌هایی برای احراز هویت و انجام برخی از کارها همانند تحصیل داده شود اما اتفاقی در عمل رخ نداد.

ساعی با اشاره به اینکه برخی از این افراد سن بالایی دارند و دارای خانواده هستند و مشکلات‌شان همچنان پابرجا است باید برای‌شان فکری می‌کردیم، گفت: چندین بار بررسی تابعیت فرزندان زنان ایرانی در قالب طرح و لایحه به مجلس آمد  اما  متاسفانه به دلایل امنیتی و  اجتماعی نتوانستند مجلس، دستگاه‌ها و وزراتخانه‌های مربوطه را قانع کنند.

وی ادامه داد: ‌۲ سال است که روی این طرح کار شد و من به عنوان رئیس کمیته زنان خانواده و جوانان مجلس در جلسات متعددی در خصوص این لایحه شرکت می‌کردم و مسائل را در کمیسیون‌های اجتماعی و قضایی مطرح کردم و به دوستان گفتم که این موضوع جنبه‌های‌ اجتماعی و فرهنگی بسیار مهمی دارد.

رئیس کمیته زنان خانواده و جوانان مجلس تاکید کرد: با تصویب لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی شأن، احترام، کرامت و ارزش را به او برگرداندیم، فرزندی که مادر ایرانی دارد باید تابعیت ایرانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها مباحثی مطرح می‌شد و مانع ایجاد می‌کرد، در تمام دنیا اعطای تابعیت یا بر اساس خون است یا خاک و ما باید یکی از این دو موضوع را در نظر می‌گرفتیم و در کشور ما بحث خون مطرح است که از پدر می‌آید و ما معتقد هستیم اگر فردی مادرش ایرانی است باید این ارزش و شأن را به مادر وی بدهیم.

ساعی یادآور شد: سال گذشته مطرح شد فرزندانی که داخل ایران متولد شدند، تابعیت ایرانی بگیرند من و سایر دوستان مخالفت کردیم، امروز هر مادر ایرانی در هر کجای دنیا فرزندی را به دنیا بیاورد می‌تواند برای وی تابعیت ایرانی بگیرد. 

وی تاکید کرد:‌ تصویب این لایحه در حوزه بین‌الملل شأن مقام و زن ایرانی را نشان می‌دهد و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زهرا ساعی لایحه تابعیت به کودکان زنان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش دومین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس از روز گذشته به بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداختند و جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» به تصویب رسید.

کد خبر 6092684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم