Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:20:04 GMT

روش عجیب اندونزی برای بیدار کردن مسلمانان در سحر

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۶۱۹۷

روش عجیب اندونزی برای بیدار کردن مسلمانان در سحر

اندونزی در ماه مبارک رمضان برای بیدار کردن مسلمانان در زمان سحر از جنگنده استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از 26 سپتامبر، اندونزی به روش بی نهایت عجیب در طول ماه مبارک رمضان برای بیدار کردن مسلمانان در سحر استفاده می کند، به طوری که به مسحرات( کسی که در سحر با طبل بیدار می کند) یا توپ یا در زدن منازل روی نیاورده است، بلکه به استفاده از جنگنده برای این هدف پناه آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه The Jakarta Post در گزارشی نوشت: نیروی هوایی اندونزی با استفاده جنگنده ها در مناسک این کشور مربوط به بیدار کردن مردم برای سحر شرکت می کند.

در صفحه نیروی هوایی اندونزی در توئیتر آمده است که جنگنده ها در طول سحر برای بیدار کردن مردم استقاده می شود و این مدت پرواز به عنوان آموزش برای نیروهای هوایی به شمار می آید.

در این صفحه آمده است که بیدار کردن مردم با هواپیما در تعدادی از مناطق مانند جزیره جاوه، کلاتن و یوگیاکارتا اجرا می شود.

در این پروازهای هوایی هواپیماهایی از نوع  F16، T50i شرکت می کند و در سطح بی نهایت پایینی پرواز می کنند، به طوری صدای بسیار بلند شنیده می شود.

این روزنامه به نقل از «سوس یوریس» سخنگوی نیروی هوایی اندونزی نوشت: پرواز قبل از بامداد برای بیدار کردن مردم به منظور سحر یک ماموریت ترکیبی است. این مسئله مهارت های پرواز شبانه خلبان های ما را حفظ می کند. زیرا اجازه ندارند که پس از ساعت 10 به علت روزه داری پرواز کنند.

این روزنامه اندونزیایی گزارش داد: به گفته کارشناسان پزشکی، بامداد زمان بهتری برای پرواز خلبانان است. پرواز پس از ساعت 10 صبح انجام نمی گیرد، زیرا قند خون کاهش می یابد.

 رمضان در اندونزی فضای ویژه ای دارد، نزدیک به 209 میلیون مسلمان در اندونزی سکوت دارند. در ماه رمضان مساجد اندونزی برای ادای نماز پرازدحام است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نماز جمعه ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان راهپیمایی نمایشگاه قرآن اردبیل خطبه های نماز جمعه خطبه نماز جمعه رمضان اندونزی سحر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • (ویدئو) بر اثر سیل در استان «سولاوِسی» اندونزی ۷ نفر جان باختند
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!