Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@13:47:00 GMT

گام مهم محققان ایرانی برای درمان سرطان برداشته شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۶۷۱۵

گام مهم محققان ایرانی برای درمان سرطان برداشته شد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با همت محققان شرکت سلامت پخش یلدا غلظت لینولئیک اسید کونژوگه برای درمان سرطان تا 60 درصد افزایش یافت.

سی‌ال‌ای (CLA) یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یکی از اسیدهای چربی آزاد می‌باشد که به‌طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌گردد بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود.

سی‌ال‌ای برای اولین بار در سال 1978 توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل‌های سی‌ال‌ای است که از روغن کافشه تهیه می‌شود. این محصول نخستین محصول پرفروش جهان بوده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام گرفته شده‌است.

کمک به درمان بیماری های مختلف

علی اکبر تقی زاده مدیرعامل این شرکت گفت: ابتدا موفق شدیم غلظت لینولئیک اسید کونژوگه را به دو درصد و اکنون به 60 درصد افزایش دهیم.

به گفته او، بسته به ایزومرهای مختلف این افزایش غلظت در درمان های ضد دیابت، ضد چاقی، ضد پوکی استخوان و ضد تصلب شراییم موثر است.

مدیرعامل شرکت سلامت پخش یلدا خاطرنشان کرد که به زودی شکل نانویی این محصولات نیز تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

169 / 156 غلظت اسیدی گوشت و لبنیات غلظت لینولئیک اسید کونژوگه درمان سرطان شرکت سلامت پخش یلدا ضد پوکی استخوان ضد دیابت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گوشت و لبنیات درمان سرطان ضد پوکی استخوان ضد دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا گفت: برگزاری این کنگره می‌تواند نقش معرفی طب ایرانی به نظام سلامت را داشته باشد و جایگاه آن را ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا برای تبادل نظر میان متخصصان این رشته است، ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خرداد ماه برگزار شود می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد تبادل یافته‌های علمی میان متخصصان، اساتید و صاحب نظران این رشته باشد و حضور کارشناسان این رشته در این کنگره می‌تواند بار علمی آن را بالا ببرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر این باور است که طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار چاره ساز باشد و برگزاری این کنگره می‌تواند اثرات مثبتی در شناساندن این طب به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که طب ایرانی ظرفیت‌های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت‌های بیشتر، قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می‌شود که امکان سو استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی در این مسیر پرورش یابند.

وی به محورهای اصلی این کنگره اشاره کرده و توضیح داد: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، طب پیشگیری و فرد محور، غذا، تغذیه، غذاداروها و آشپزی طبی، فرآورده‌های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک‌های دستی، هوش مصنوعی و توسعه طب ایرانی، پزشکی سامانه‌ها و پزشکی یکپارچه از مواردی است که در این کنگره مطرح می‌شود.

حسینی یکتا گفت: حضور در این کنگره امتیاز بازآموزی دارد علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می‌توانند به وب سایت itmcongress.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6099122 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود