Web Analytics Made Easy - Statcounter

انفجارهای بندر الفجیره در امارات باعث مطرح شدن تفاسیر مختلفی درباره علل وقوع این حادثه شده است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، موضع‌گیری مبهم مقامات اماراتی درباره انفجار چند فروند نفتکش در بندر الفجیره و همزمان وقوع آتش‌سوزی در اطراف فرودگاه دبی باعث ارائه تفاسیر مختلفی درباره این حوادث و ارتباط آن با نزاع بین سران امارات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶ ساعت پس از انتشار خبرهایی درباره انفجار و آتش‌سوزی در تعدادی نفتکش در بندر الفجیره امارات، وزارت خارجه این کشور از اقدامات خرابکارانه علیه چهار کشتی تجاری در این بندر خبر داد.

گزارشگر العالم با اشاره به وقوع انفجار در بندر الفجیره امارات افزود: شاهدان ضمن انتشار خبرهای اولیه درباره این حادثه اعلام کردند شاهد پرواز هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی در آسمان منطقه بودند که همین مسئله پرسش‌های زیادی درباره اتفاقی که در این بندر افتاد، مطرح می‌کند. مقامات اماراتی ظرف ۱۶ ساعت سه بار خبر وقوع چنین حادثه‌ای را تکذیب کردند، اما بالاخره وزارت خارجه این کشور اعلام کرد چهار کشتی تجاری هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفتند.

در ادامه گزارش آمده است: مقامات اماراتی در حالی موضعی مبهم در قبال این حادثه اتخاذ کرده اند که تصاویری که نشان دهنده خرابکارانه بودن این حوادث باشد در دست نیست. متهم نشدن هیچ شخص یا طرف خاصی به دست داشتن در این حوادث تردیدها را افزایش می‌دهد، این در حالیست که گزارش‌ها نشان می‌دهد بندر الفجیره که در مجاورت یک پایگاه نظامی دریایی است، تحت نظارت شدید قرار دارد و علاوه بر این، هواپیماهای فرانسوی و آمریکایی به شکل گسترده بر فراز آن پرواز می‌کنند.

گزارشگر این شبکه ادامه داد: هنوز علت اصلی این حوادث مشخص نیست، اما مخالفان اماراتی و فعالان می‌گویند نزاعی پنهان بین امارات و عربستان سعودی بر سر مناطق نفوذ و سیطره بر بنادر در یمن وجود دارد. تلاش برای گسترش نفوذ به سمت سواحل جنوبی یمن و نیز سواحل آفریقا، به خوبی نزاع بین امارات و عربستان سعودی را نشان می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است: همزمان با سخنان مبهم مقامات امارات درباره حمله به کشتی‌های تجاری، چند آتش سوزی نیز در اطراف فرودگاه دبی اتفاق افتاد و طی آن چند خودرو و انبار در نزدیک این فرودگاه طعمه حریق شد و باعث شد تفاسیر مختلفی درباره این حوادث و ارتباط آن با نزاع بین حکام امارات و تلاش برخی از آن‌ها برای بر هم زدن اوضاع منطقه، ارائه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امارات بنادر یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب گفت: عوامل نزاع و درگیری با سلاح سرد در میاندوآب دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جهانگیر مسعودی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری در خیابان امام و اخلال و ایجاد ناامنی در بازار و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی عوامل نزاع شناسایی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری متهمان افزود: در این رابطه دو نفر از عوامل اصلی نزاع دستگیر شدند که یکی از آنها نیز از اراذل و اوباش باسابقه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب گفت: دو نفر دیگر این نزاع نیز شناسایی شده و در دستور کار پلیس برای بازداشت سریع قرار گرفته است.

کد خبر 748566

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ببینید | حشاشین، کینه صهیونیستی به روایت مصری‌