Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@23:28:59 GMT

واگذاری ۶۰۰ شرکت‌ خدمات عمومی با اما و اگر همراه است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۷۰۰۲

واگذاری ۶۰۰ شرکت‌ خدمات عمومی با اما و اگر همراه است

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی  با اشاره به اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری ۶۰۰ بنگاه دولتی، گفت: واگذاری این واحدها باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باشد مشکلاتی که در برخی از واگذاری ها ایجاد شد به دلیل عدم اجرای درست این قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون حدود ۸۰۰ شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۰۰ شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: سهام این ۸۰۰ شرکت از چند درصد تا ۱۰۰ درصد به بخش خصوصی واگذار شده است و ۶۰۰ شرکت باقی مانده نیز همین شرایط را دارند یعنی ممکن است چند سهم تا صد درصد سهام آنها واگذار شود.

وی با بیان اینکه واگذاری ۶۰۰ شرکت‌ باقی مانده باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باشد تا مشکلی ایجاد نشود، اظهار کرد: از مجموع  ۸۰۰ شرکت، در واگذاری ۸ بنگاه تخلفات بسیاری اتفاق افتاد که این موضوع در حال بررسی بوده و یکی از دستورکارهای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تخلفاتی که در واگذاری‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در تخلفات صورت گرفته، بنگاه‌های تولیدی به واحدهای غیرتولیدی تبدیل شده‌اند از سوی دیگر واحد تولیدی با هدف استفاده از زمین‌های آن و ساخت برج‌های مسکونی خریداری شدند همچنین کارگران اخراج شدند یا تعطیلی و رکود در واحد تولید رخ داده است.

رعایت قانون ضامن واگذاری موفق ۶۰۰ واحد تولیدی

فولادگر ادامه داد: برای واگذاری موفق ۶۰۰ واحد تولیدی باید قانون رعایت شود از سوی دیگر مجری نیز باید به درستی به وظایف خود عمل کند.

خریدار بنگاه‌های اقتصادی باید اهلیت داشته باشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خریدار شرکت‌ها باید اهلیت داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از ۶۰۰ شرکت‌ باقیمانده، شرکت‌های خدمات عمومی مانند آب و فاضلاب، برق و... هستند که در نحوه واگذاری آنها نیز بحث است. چراکه باید دید این شرکت‌ها قابل واگذاری به فرد هستند؟

فولادگر اظهار کرد: در سایر کشورها این شرکت‌ها به فرد واگذار نمی‌شود و به صورت عام و با تشکیل شرکت‌ها یا تعاونی‌های سهامی عام واگذار می‌شوند و مردم در این شرکت‌ها سهام دارند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: در مرحله اول این شرکت‌ها باید در بازار فرابورس عرضه شوند و در صورتی که شرایط آن برای واگذاری وجود نداشت، در بازار ثانویه یا فرابورس مزایدهای واگذاری آن برگزار شود در صورتی می‌توان واحدهای تولیدی را از طریق مذاکره، واگذار کرد که واگذاری‌ از راه‌های قبلی محقق نشود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بنگاه اقتصادی نماینده واگذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این طرح در راستای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ۲۷۸ هکتار از اراضی دولتی رفسنجان اجرا می شود و۴۰ درصد از متقاضیان طرح ملی مسکن در رفسنجان را پوشش می دهد.

  در آیین آغاز اجرای این طرح با حضور دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت محمد مهدی فداکار  استاندار کرمان گفت: در شهرها و مناطق مختلف استان کرمان زمین ویلایی در این طرح واگذار می شود که قرعه کشی واگذاری زمین های نهضت ملی مسکن در تعدادی از مناطق استان انجام شده  وحدود ۶۰۰ هکتار نیز قرار است در مرحله بعد به این طرح اضافه شود که تمامی متقاضیان را پوشش دهد و خدمات زیربنایی این طرح توسط دستگاه های ذیربط نیز همزمان پس از واگذاری انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم گفت: ۲۷۸ هکتار از اراضی دولتی تمامی دستگاه ها با مساعدت مسئولان ارشد استان کرمان و پس از طی تمامی مراحل قانونی به شهر رفسنجان الحاق شد و در این سایت، سه هزار و ۸۶۴ قطعه زمین به همراه اراضی مورد نیاز برای خدمات پشتیبان فراهم شده است.

رضا حافظی ادامه داد: فضای مذهبی، فضای سبز، آموزشی، درمانی و غیره برای سکونت افراد متقاضی در این طرح دیده شده و عملیات اجرایی با همکاری شورا و شهرداری شهر رفسنجان انجام می شود که در فاصله اندکی واگذاری و قرعه کشی را برای افراد واجد شرایط و دارای اولویت انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: تامین زمین برای افراد واجد شرایط به عهده دولت است و سایر دستگاه های خدمات رسان نیز باید زیر ساخت ها را فراهم کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز برای افرادی که از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ فرزند سوم آنها به دنیا آمده زمین در اختیارشان قرار داده می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود