Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:38:09 GMT

بوشهر میزبان جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های آیینی ایثار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۷۱۰۶

بوشهر میزبان جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های آیینی ایثار شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های آیینی ایثار آبان ماه امسال به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری روز دوشنبه در حاشیه نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره شامل بخش‌های موسیقی نواحی سنتی و آیینی در بخش‌های مختلف مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی و بیت خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: منظومه خوانی، منقبت خوانی، چاووشی خوانی، شروه خوانی، پیشخوانی‌های تعزیه و موسیقی آوازی از دیگر بخش های این جشنواره ملی به شمار می رود.
تشکری ادامه داد: فرخوان این جشنواره بزودی و جزئیات آثار دریافتی اطلاع رسانی می شود.
وی یادآور شد: تولید آثار در حوزه موسیقی، فیلم، تئاتر، محورهای ایثار اجتماعی، سبک زندگی ایثارگرانه و پرداختن به زندگی شهدای مدافع حرم از رویکردهای اصلی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است.
تشکری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای معرفی حماسه آفرینی و ایثارگری شهدای گرانقدر هر سال یادواره‌ها و جشنواره‌های متعددی در رثای شهدای والامقام برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این زمینه سال قبل 150 یادواره شهدا در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان با شکوه خاصی برگزار شد که مورد استقبال جوانان و نوجوانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید شهید استان بوشهر امسال افزون بر 80 یادواره شهدا در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.
تشکری با اشاره به فعال شدن کمیته تکریم خانواده شهدا به عنوان یکی از کمیته‌های 20 گانه کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر افزود: در این کمیته برنامه ریزی ویژه‌ای برای تولید و برگزاری انواع جشنواره‌ها، طرح‌ها و آثار فرهنگی و هنری صورت گرفته است.
وی بیان کرد: کارگروه‌های آمار و اطلاعات، تجلیل و سرکشی، علمی و فرهنگی تفریحی و یادواره‌ها نیز به عنوان کارگروه‌های کمیته تکریم خانواده شهدا کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر فعال شده است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: کمیته هنری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر با همکاری مشترک حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان این استان آغاز بکار کرده است.
امید پارسایی فر افزود: از کنگره پیشین شهدا استان بوشهر آنچه تاکنون باقیمانده آثار و تولیدات هنری است از این رو برای کنگره فرارو نیز تولیدات چنین اثرهای مورد توجه جدی است.
وی اظهار داشت: در این زمینه تولید کتاب شهدای انقلاب اسلامی استان شامل 18 کتاب که از این شمار هفت کتاب برای شهدا انقلاب و 11 کتاب مربوط سرداران شهید استان بوشهر است.
پارسایی یادآور شد: اجرای نمایشنامه رادیویی زندگینامه شهدا، تهیه یک سرود، تولید فیلم سینمایی دربرگیرنده مفهوم شهادت و ایثار دراستان بوشهر از دیگر برنامه های کمیته هنر کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر است.
وی گفت: در زمینه تولید فیلم سینمایی این مهم از توان دستگاه های ذیربط خارج است که انتظار داریم زمینه حمایت مالی مناسبی برای تحقق این مهم فراهم شود.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره آوا و نوا بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

رامیار فرزان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوخگی یک بیماری بسیار شایع است و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: توده‌ای از مردم با سوختگی درگیر هستند در حالیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری اند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره در دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می‌خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشور‌های توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است، افزود: کشور‌های توسعه نیافته ۲۰ برابر کشور‌های توسعه یافته دچار سوختگی می‌شوند.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می‌توان در کاهش سوختگی‌ها موثر شود.
دکتر طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه ۵۰۰ مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ است و عمده و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد