Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها در دولت، روند طولانی دارد، گفت: مدیریت یکپارچه بانک مرکزی در تخصیص ارز، نیاز به یک همه جانبه نگری دارد.

 سعید باستانی در برنامه تیتر امشب اظهار داشت: مجموعه قوانین و مقررات، فضای کسب و کار و استراتژی توسعه تولید در بخش‌های مختلف، باید به تولید کننده اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای رونق تولید باید به تصمیم سازی اهمیت داد که بر این اساس، در کمیسیون‌های مجلس، نمایندگان اتاق تعاون و وزارت بازرگانی می‌توانند حضور داشته باشند؛ بنابراین حضور بخش خصوصی بیشتر در اجرا مهم است و بر اساس تصمیم دولت، استفاده از تشکل‌ها می‌تواند به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک کند.

باستانی در ادامه گفت: به دلیل سیستم دیوان سالاری در دولت، تصمیم گیری‌ها کند است و به موقع انجام نمی‌شود؛ بنابراین نیاز به مکانیزم پیشگیرانه برای نقش تشکل‌ها در تصمیم سازی داریم، تا تشکل‌ها در حوزه تصمیم گیری همراه با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت کار، وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باشند.

وی افزود: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال بررسی است تا ایرادات آن برطرف شود؛ البته حلقه آخری که تدوین شده و دولت مکلف به اجرا بوده، هنوز اجرایی نشده است.

باستانی گفت: قوانینی کامل و قابل اجرا است که مشکل اجرایی از طرف دولت برطرف شود و برای این کار لازم است که بخش خصوصی در جلسات سران قوا شرکت داشته باشد.

او افزود: مدیریت یکپارچه بانک مرکزی در تخصیص ارز هم نیاز به یک همه جانبه نگری دارد.

همچنین بهرام شکوری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت: در سال رونق اقتصادی فعال اقتصادی باید بتواند نقطه نظرات خود را در مسائل اقتصادی بیان کند؛ ضمن اینکه بیش از نقدینگی که فعالین اقتصادی نیاز دارند به موقعیت و منزلت اجتماعی نیز احتیاج دارند.

شکوری با بیان اینکه با سامان دهی تولید تجارت رونق می‌گیرد و با تغییر نگاه و اهمیت دادن به تولید چرخ اقتصاد به حرکت در می‌آید، افزود: در سال رونق تولید باید به اشتغالزایی اهمیت داد و در جهت حل مشکلات و رفع موانع به تولید و فعال اقتصادی کمک کرد.

بخش خصوصی باوجود مشکلات و موانع باز تولید و صادرات را ادامه می‌دهد بنابراین هر سیاستی که جلوی تولید را بگیرد محکوم است.

شکوری افزود: در شرایط فعلی اقتصادی می‌توان با وضع قوانین به تولید کمک کرد. در شرایط تحریم برای ثبت سفارش برخی شرکت‌ها حاضر به همکاری هستند اما به دلیل اینکه در ثبت سفارش اطلاعات مشتری افشا می‌شود می‌توان قوانین را تغییر داد تا شرایط برای تولید کنندگان تسهیل شود.

وی افزود: مجلس باید قوانینی وضع کند تا در سایه قوانین تولید و اشتغال رونق بگیرد به طور مثال قانون ارزش افزوده همچنان مشکل دارد و در رونق تولید بی تأثیر است. برای رونق تولید باید نقص‌ها در الزاماتی مثل نظام بانکی، مالیاتی و قوانین مخل تولید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت: با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از مشکلات بخش خصوصی حل خواهد شد؛ بنابراین باید تمامی دستگاه‌ها و فعالین اقتصادی در رونق تولید باهم همکاری و کمک کنند.

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت هم گفت: واقعیت این است که ارتباط با بخش خصوصی و تشکل‌ها ارتباط نزدیکی است و در جلسات از همفکری اتاق و اصناف درباره تولید استفاده می‌شود.

مقیمی افزود: با تمام تشکل‌ها نشست‌های تخصصی برگزار و از دیدگاه‌های بخش خصوصی در رونق تولید و سیاست گذاری ها استفاده می‌شود.

وی افزود: مجموعه‌ای از قوانین در وزارت صمت با همکاری تشکل‌ها پیشنهاد شد که با حضور سران قوا بررسی و برخی به تصویب هم رسیده است تا بتوانیم شرایط را برای رونق تولید مهیا کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: درباره ثبت سفارش نیز پیگیری‌ها در دستور کار قرار دارد و می‌توان سامانه‌ها را با محدود کردن ایمن تر کرد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dxx برچسب ها: ارز ، مجلس شورای اسلامی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارز مجلس شورای اسلامی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند