Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@20:43:16 GMT

مجلس از بانک شهر تحقيق و تفحص مي کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۲۰۸

مجلس از بانک شهر تحقيق و تفحص مي کند

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تحقيق و تفحص از نحوه تشکيل و خريد ساختمان ها و جذب نيرو و دادن وام توسط بانک شهر موافقت کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 106 راي موافق، 63 راي مخالف، 4 راي ممتنع از 207 نماينده حاضر با تحقيق و تفحص از نحوه تشکيل و خريد ساختمان ها و جذب نيرو و دادن وام توسط بانک شهر موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عليرضا محجوب نماينده تهران به عنوان طراح اين تقاضاي تحقيق و تفحص گفت: بررسي نحوه گرفتن زمين و ساختمان از شهرداري تهران و شهرداري هاي ديگر، بررسي اقدامات شرکت مسکن و ساختمان جهان وابسته به بانک شهر، بررسي اقدامات مرتبط با خط 6 مترو، بررسي نحوه پرداخت و خريد پروژه مگامال از مهم ترين محورهاي اين تحقيق و تفحص است.
وي افزود: همچنين بررسي دادن وام به شهرداران و مديران شهرداري، بررسي اهليت مديران بانکي، بررسي نسبت مديران بانک و مسوولين شهرداري نسبت هاي احتمالي فاميلي ميان کارکنان بانک و مقامات شهرداري از ديگر محورهاي اين تحقيق و تفحص است.
محجوب ادامه داد: آنچه در اين تحقيق و تفحص اساس پرسش ماست نحوه تشکيل و تاسيس بانک شهر است، بانک شهر ابتدا يک موسسه بوده که وظيفه اصلي آن حضانت از منابع بازنشستگان شهرداري تهران بود اين منابع به موسسه مالي و اعتباري شهر تبديل شد و از محل ذخاير و منابع بازنشستگاني که بايد در سنوات آتي يعني مستمري و دريافتي آنان پرداخت مي شد.
وي گفت: موضوع دوم شناخت سهام داران است، مهم ترين صاحب سهم اين بانک صندوق بازنشستگي اين مجموعه بوده است، سپس شرکت توليد و توزيع کارکنان شهرداري تهران، اصفهان و شيراز، مشهد، قم، اهواز، تبريز و کرج مجموعه سهام داران اين بانک را تشکيل دادند.
سيام**3050**9121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز