Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@16:41:01 GMT

امتحانات دانش آموزان عشایر در مناطق ییلاقی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۳۳۰

امتحانات دانش آموزان عشایر در مناطق ییلاقی برگزار می شود

شهرکرد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: دانش آموزان عشایر کوچرو در پایه ششم ابتدایی که سال تحصیلی خود را در مناطق قشلاقی سپری کرده اند، امتحانات نهایی را در مناطق ییلاقی برگزار خواهند کرد.

حاتم خالدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی را 240 دانش آموز اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تجهیز کلاس های درس سیار عشایر کوچرو به تجهیزات رایانه ای افزود: با برنامه ریزی های انجام شده چهار کانکس سیار نیز برای تشکیل کلاس درس دانش آموزان برون کوچ استان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به نیاز 8 کانکس جدید دیگر برای استقرار کلاس درس دانش آموزان عشایری استان تصریح کرد: برای تامین این تعداد کانکس نیاز به مساعدت و مشارکت خیران و نیکوکاران است.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری تامین و توزیع پوشاک برای همه دانش آموزان در مناطق قشلاقی در ایام نوروز امسال را یادآور شد و گفت: بخشی از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان عشایر کوچرو نیز به صورت رایگان تامین شده است.
خالدی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، سوخت و لوازم روشنایی کلاس های درس سیار در مناطق ییلاقی نیز تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.
چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار عشایر برون و درون کوچ با بیش از یک میلیون راس دام سبک دارد، این استان از نظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
تقویم رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری 20 اردیبهشت ماه اعلام شده بود.
6199/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش عشايري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالله حبیبی با اشاره به آغاز امتحانات نهایی از اواخر اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: در استان خوزستان امسال ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند. از این تعداد، حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم که کنکوری هستند.

وی افزود: امسال برای اولین بار امتحانات نهایی در پایه دهم و یازدهم برگزار می‌شوند. امتحانات نهایی پایه‌های دهم و یازدهم همراه با یکدیگر و امتحانات پایه دوازدهم نیز جداگانه برگزار خواهند شد.

حبیبی با اشاره به آماده‌سازی حوزه‌های امتحانی، افزود: با توجه به شرایط خاص خوزستان، حوزه‌های امتحانی نباید زیر ۱۰۰ شرکت‌کننده باشند، اما در برخی قسمت‌های استان به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و برای رفاه دانش‌آموزان، این حوزه‌ها تشکیل می‌شوند با این حال، نیازمند تصویب آن در شورای تامین هستیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد قبولی در کنکور مربوط به امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان است، در واقع در هر روز از امتحانات نهایی، کنکور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تغییر مداوم نظام آموزشی بیان کرد: با تاثیر بیشتر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور، دانش‌آموز متوجه می‌شود باید کتاب‌های آموزشی مدرسه را بخواند. پیش از این در برخی موارد دانش‌آموزان کتاب‌ها را کنار می‌گذاشتند و همه انرژی خود را صرف کلاس‌های کنکور و جزوه‌ها می‌کردند و کتاب‌ها مورد بی‌مهری واقع شده بودند، اما اکنون این تغییر، موجب می‌شود دانش‌آموز همه هم و غم خود را روی کتاب بگذارد و نقش موسسات کنکور کمرنگ می‌شود هر چند آنها هم راه و روش‌های جدید پیدا کرده‌اند.

حبیبی گفت: نیازی نیست خانواده‌ها بابت امتحانات نهایی استرس داشته باشند، زیرا همه برگه‌های امتحانی به صورت یکسان تصحیح می‌شوند و با واگذاری تصحیح برگه‌ها به دیگر نقاط، مشخص نیست هر برگه توسط کدام استان تصحیح می‌شود، بنابراین نگاه از روی رحمت یا سختگیری در کار نیست و همه در تصحیح برگه‌ها نگاه یکسانی دارند، هر چند باز هم دبیر برگه را تصحیح می‌کند، اما به آن نگاه کشوری دارد.

وی با اشاره به تصحیح الکترونیکی برگه‌های امتحانات عنوان کرد: این روش تصحیح برگه‌های امتحانات آسیبی به رتبه علمی خوزستان نمی‌زند و اگر رتبه را پایین بیاورد در کل کشور این اتفاق رخ می‌دهد. پارسال نیز در کل کشور میانگین نمره امتحانات دو نمره کاهش یافت، اما این رقم در خوزستان یک و نیم نمره بود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص رتبه علمی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با اقدامات انجام‌شده، امسال رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.

دیگر خبرها

  • نخستین همایش هوش مصنوعی در برخوار برگزار شد
  • (تصویر) تصویری از کادوی دانش آموزان عشایر به معلمشان
  • تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • کوچ ییلاقی عشایر زاگرس
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • (تصاویر) کوچ ییلاقی عشایر
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی